Nyhed: Goccia GEV1000 (elektrisk)
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11333
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Nyhed: Goccia GEV1000 (elektrisk)
I øjeblikket er der pakkepris hos T. Hansen hvor man købe køretøjet med topboks og jakke til 8.297,- (9.687,- med levering og nummerplade).
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11333
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Nyhed: Goccia GEV1000 (elektrisk)
Jeg så denne tekst i brugermanualen fra AGM.
Synes ikke det er nævnt i brugermanualen fra T. Hansen.
Kunne tænkes der er flere sådanne mulighed for at indstille/nulstille, så prøv det gerne og se om du kan finde flere.
Nu er prisen hos T. Hansen 7.999,- (9.389,- med levering og nummerplade).
Så kan man åbenbart skifte mellem ODO og TRIP.Tip: When the vehicle is stopped, pinch the rear brake grip, and then quickly turn the throttle handle twice to make the TRIP and ODO on the instrument switch.
Synes ikke det er nævnt i brugermanualen fra T. Hansen.
Kunne tænkes der er flere sådanne mulighed for at indstille/nulstille, så prøv det gerne og se om du kan finde flere.
Nu er prisen hos T. Hansen 7.999,- (9.389,- med levering og nummerplade).
- Landbo
- 12. Rang
- Indlæg: 1657
- Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
- Køretøjer: GEV1000 45 Km/h
- Geografisk sted: Thy
Re: Nyhed: Goccia GEV1000 (elektrisk)
Rigtigt, den irriterende finesse har man helt rigtigt forglemt og nævne i manualen.scootergrisen skrev: ↑1. juni 2021 22:38 Jeg så denne tekst i brugermanualen fra AGM.Så kan man åbenbart skifte mellem ODO og TRIP.Tip: When the vehicle is stopped, pinch the rear brake grip, and then quickly turn the throttle handle twice to make the TRIP and ODO on the instrument switch.
Synes ikke det er nævnt i brugermanualen fra T. Hansen.
Kunne tænkes der er flere sådanne mulighed for at indstille/nulstille, så prøv det gerne og se om du kan finde flere.
Nu er prisen hos T. Hansen 7.999,- (9.389,- med levering og nummerplade).
Har ikke fundet andre skumle indstillingsmuligheder på modellen.
Hilsen Leif.
- SteenKolding
- 9. Rang
- Indlæg: 377
- Tilmeldt: 10. maj 2016 18:21
- Køretøjer: VGA Digita 50cc 2T årg. 2013
Sym Citycom 300i 300cc 4T årg. 2011
Eveons G Eco el-løbehjul med sæde årg. 2024
Re: Nyhed: Goccia GEV1000 (elektrisk)
Kan man oplade den med en powerbank? Som en slags reservetank hvis man er løbet tør.
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11333
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Nyhed: Goccia GEV1000 (elektrisk)
Altså du spørger om man kan oplade et batteri med et batteri.
Ja alt er muligt.
Men køretøjet har aftageligt batteri så det smarte vil være at have 2 batterier og bruge dem direkte i køretøjet.
Ikke bruge det ene batteri til at oplade det andet.
En af de smarte ting ved det er at du kan nøjes med at have 1 batteri med hvis du ikke skal så langt mens det andet står til opladning.
Når du så kommer hjem kan du hurtigt skifte til et fuldt opladt batteri uden at skulle vente på opladning.
Og når du skal langt kan du tage begge batterier med.
Batteriet (48V 20Ah) koster 2.999,- hos T. Hansen.
Prisen virker ret lav i forhold til prisen på batteri til andre elektriske køretøjer med litiumbatteri.
Du kan da godt prøve at eksperimentere med powerbank men tror du får en bedre oplevelse ved at købe et ekstra batteri.
Jeg vil sige min scooter er langt mere brugbar med 2 batterier end 1.
Så vil anbefale at du køber et ekstra batteri hvis du ellers har tænkt dig at bruge køretøjer.
Hvad er det for powerbank du tænker på?
Dem jeg har set er ret små.
Har prøvet at batteriet blev så afladt jeg ikke kunne køre mere og lyset ikke kunne være tændt om natten.
Der ville det måske nok have været rart med en powerbank frem for at trække den i mørke uden lys på.
Ville helst have pedaler med generator på min.
Jeg så nogle billeder med et mindre batteri som var tilsluttet ladestikket udvendigt på en scooter mens den var i brug.
Størrelsen var cirka som en ananas uden top.
Men jeg synes det var ret dårligt så ikke sikkert jeg viste billederne i forummet men kan prøve om jeg kan finde det igen.
Se også viewtopic.php?p=27228#p27228
Ja alt er muligt.
Men køretøjet har aftageligt batteri så det smarte vil være at have 2 batterier og bruge dem direkte i køretøjet.
Ikke bruge det ene batteri til at oplade det andet.
En af de smarte ting ved det er at du kan nøjes med at have 1 batteri med hvis du ikke skal så langt mens det andet står til opladning.
Når du så kommer hjem kan du hurtigt skifte til et fuldt opladt batteri uden at skulle vente på opladning.
Og når du skal langt kan du tage begge batterier med.
Batteriet (48V 20Ah) koster 2.999,- hos T. Hansen.
Prisen virker ret lav i forhold til prisen på batteri til andre elektriske køretøjer med litiumbatteri.
Du kan da godt prøve at eksperimentere med powerbank men tror du får en bedre oplevelse ved at købe et ekstra batteri.
Jeg vil sige min scooter er langt mere brugbar med 2 batterier end 1.
Så vil anbefale at du køber et ekstra batteri hvis du ellers har tænkt dig at bruge køretøjer.
Hvad er det for powerbank du tænker på?
Dem jeg har set er ret små.
Har prøvet at batteriet blev så afladt jeg ikke kunne køre mere og lyset ikke kunne være tændt om natten.
Der ville det måske nok have været rart med en powerbank frem for at trække den i mørke uden lys på.
Ville helst have pedaler med generator på min.
Jeg så nogle billeder med et mindre batteri som var tilsluttet ladestikket udvendigt på en scooter mens den var i brug.
Størrelsen var cirka som en ananas uden top.
Men jeg synes det var ret dårligt så ikke sikkert jeg viste billederne i forummet men kan prøve om jeg kan finde det igen.
Se også viewtopic.php?p=27228#p27228
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11333
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Nyhed: Goccia GEV1000 (elektrisk)
T. Hansen har sat en anden oplader på deres hjemmeside de kalder AT.
Så nu er der to. En de kalder FP og en de kalder AT.
Kunne måske være det er kort for producenten (FP = Fuyuandian Power).
Lader, GEV1000 FP Kr. 1.499,00
Lader, GEV1000 AT Kr. 1.499,00
Billeder af den de kalder AT.
T. Hansen skriver følgende ved den de kalder AT:
http://www.szatnen.com/products.aspx?Ty ... Id=t3:79:3
Så nu er der to. En de kalder FP og en de kalder AT.
Kunne måske være det er kort for producenten (FP = Fuyuandian Power).
Lader, GEV1000 FP Kr. 1.499,00
Lader, GEV1000 AT Kr. 1.499,00
Billeder af den de kalder AT.
T. Hansen skriver følgende ved den de kalder AT:
AT er måske kort for ATNEN:Lader af ekstra høj kvalitet fra ATNEN.
Passer til alle GEV1000 48v.
http://www.szatnen.com/products.aspx?Ty ... Id=t3:79:3
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11333
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Nyhed: Goccia GEV1000 (elektrisk)
På www.gocciabike.com er information/video om GEV2000D og GEV3000T som har 2 batterier (60 volt).
Det kunne være interessant at vide hvordan det er lavet.
Det kunne være interessant at vide hvordan det er lavet.
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11333
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11333
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Nyhed: Goccia GEV1000 (elektrisk)
thansen.dk sælger i øjeblikket el-knallert på 23%.
Vi ved hvad der menes men synes det var meget sjovt de har glemt at skrive hvad de 23% handler om.
Vi ved hvad der menes men synes det var meget sjovt de har glemt at skrive hvad de 23% handler om.
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11333
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Nyhed: Goccia GEV1000 (elektrisk)
Endnu en oplader.
Lader 5A, GEV1000. Varenummer 73115865707.
Denne gang en model fra XieTong/Electrony som hedder C300M.
Opladeren til min VGA Vax hedder C300 (uden M) men ser næsten identiske ud.
På min C300 står "GREEN LIGHT FLICKER - CHARGE 95%" men det gør der ikke på den her oplader.
M'et i C300M betyder mulighed at den har "MCU intelligent control".
Altså en mikroprocessor der så åbenbart giver flere muligheder.
Der ser ikke ud til at være nogen sikring yderst på output-siden på C300M som der er på C300.
I databladet står noget med "Protections: [...]/Timing /Fully charged shut down /No leaking current drain out
of the battery"
Og i modsætning til C300 har C300M "anti-dust mesh". Altså et støvfilter til blæseren.
Lader 5A, GEV1000. Varenummer 73115865707.
Denne gang en model fra XieTong/Electrony som hedder C300M.
Opladeren til min VGA Vax hedder C300 (uden M) men ser næsten identiske ud.
På min C300 står "GREEN LIGHT FLICKER - CHARGE 95%" men det gør der ikke på den her oplader.
M'et i C300M betyder mulighed at den har "MCU intelligent control".
Altså en mikroprocessor der så åbenbart giver flere muligheder.
Der ser ikke ud til at være nogen sikring yderst på output-siden på C300M som der er på C300.
I databladet står noget med "Protections: [...]/Timing /Fully charged shut down /No leaking current drain out
of the battery"
Og i modsætning til C300 har C300M "anti-dust mesh". Altså et støvfilter til blæseren.
Kilde: http://electrony.cn/wp-content/uploads/ ... asheet.pdfMODEL : C300M BATTERY CHARGER
INPUT : 200-240VAC,50/60Hz,3.0A
OUTPUT : 54.6V⎓5A
BATTERY : FOR LI-ION BATTERY
LED:RED - CHARGING
GREEN - FULLY CHARGED
RISK OF ELECTRIC SHOCK
DO NOT OPEN
MADE IN CHINA
202104