Scooter vil ikke starte
Re: Scooter vil ikke starte
ledningen til hætten er desværre ikke lang nok til at nå stel eller motordelTOCA skrev: ↑1. april 2018 17:29 Tændrøret testes ved, at skrue det ud, sætte hætten på, læg det så "møtrikken" rører en stel- eller motordel, træd på kickstarteren, og se om der springer gnist mellem anode og katode på tændrøret. Se også på rørets farve i den del, der stikker ind i cylinderen, hvis det er kul sort eller brunt, er der noget galt, hvis det er vådt, skal cylinder og tændrør lige tørre lidt.
det er et helt nyt tændrør, er helt fint, ikke sort eller vådt
kan starte med kickstart men ikke elstart. Har jeg kørt lidt på scooteren kan jeg godt tænde på elstart en enkelt gang
-
- 15. Rang
Hætten er til tændrør med gevind.
Du kan se den har en lille bøjle der griber fat på gevindet så det giver en rillet effekt når du sætter det på.
Hullet er lidt større end gevindet men bøjlen holder det fast.
Du mangler vist en gummihætte på tændrørshætten. Ikke sikker det er super vigtigt men du kan sætte den på hvis du har den.
Så se om du kan skrue enden af det nye tændrør. Eventuelt ved et billede så vi kan se om man kan.
Du kan se den har en lille bøjle der griber fat på gevindet så det giver en rillet effekt når du sætter det på.
Hullet er lidt større end gevindet men bøjlen holder det fast.
Du mangler vist en gummihætte på tændrørshætten. Ikke sikker det er super vigtigt men du kan sætte den på hvis du har den.
Så se om du kan skrue enden af det nye tændrør. Eventuelt ved et billede så vi kan se om man kan.
Det kunne godt lade sig gøre at skrue hætten af tændrøret så den "riller ind" men elstart vil ikke
Men tager scooteren med til Italien bike store på onsdag, det er dem der har installeret ny starter motor på
her er en lille video hvor jeg forsøger at starte den med elstart
- Vedhæftede filer
-
- scooter.mp4
- (16.21 MiB) Downloadet 310 gange
-
- 15. Rang
Lyder af afladt batteri.
Du skal have batterierne opladt.
Du skal have batterierne opladt.
SÅ fik jeg sat lader på batteriet og efter godt 6 timer var det opladt. JEG vedlægger billede af den oplader jeg har lånt.
Batteriet blev målt til 13.19. Utroligt at så lidt kan gøre udslaget. DET troede jeg ikke.
MEN JEG FIK GANG I MIN SCOOTER på elstart
Tusind tak for hjælpen
De bedste hilsner
Lasse
Batteriet blev målt til 13.19. Utroligt at så lidt kan gøre udslaget. DET troede jeg ikke.
MEN JEG FIK GANG I MIN SCOOTER på elstart
Tusind tak for hjælpen
De bedste hilsner
Lasse