Giver du fuld gas i videoerne?
Tænker umiddelbart den langsomme acceleration kan være bremserne som ikke slipper eller koblingen eller kileremmen som ikke tager ordentlig fat.
Du skriver du har kontrolleret bremserne ikke hænger så du kunne kigge på koblingen.
https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... skiver.php
https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... ission.php
De tre koblingsarme kan sidde stramt så du kan tage dem af og slibe akslerne let og smøre dem så de slynges ud og slibe belægningen let så overfladen er frisk.
Så kunne du kigge på remskiverne der hvor kileremmen rør om der eventuelt er olie/fedt på som kunne gøre at kileremmen glider.
Du kan rense dem med sprit.
Eventuelt køb en ny kilerem hvis du mener det er tid.
Den skal være minimum 16,5 mm bred på Kymco Super 8 50 cm³.
Du kunne også prøve og start motoren med variatordækslet taget af så du kan se om der er noget i vejen når delene er i gang.
Du kan holde starterdrevet ind med noget værktøj mens variatordækslet er tager af.
Du kunne også prøve og lave videoer ned af bakke og op af bakke for at se forskellen.
Kymco Super 8 vil ikke starte
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11333
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Kymco Super 8 vil ikke starte
Ja det er fuld gas
Remmen er næsten ny taget fra en reservemotor jeg har til at stå. Har prøvet med 2 forskellige koblinger begge brugte.. Hjul kører fint rundt uden modstand..
Prøver og rense skiver med sprit og se om det ændre noget...
Remmen er næsten ny taget fra en reservemotor jeg har til at stå. Har prøvet med 2 forskellige koblinger begge brugte.. Hjul kører fint rundt uden modstand..
Prøver og rense skiver med sprit og se om det ændre noget...
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11333
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Kymco Super 8 vil ikke starte
Forhjulet kan normalt dreje frit. Det er normalt.
Baghjulet har normalt modstand fordi reduktionsgearet og koblingsklokken drejer og der er gearolie.
Så hvis baghjulet drejer for frit så kunne du undersøge om der er gearolie på.
Du kunne også prøve og holde bagbremsen inde og give gas mens variatordækslet er tager af (og du holder starterdrevet inde med værktøj så det ikke tager skade) og så se om koblingensklokken drejer rundt mens baghjulet står stille.
Baghjulet har normalt modstand fordi reduktionsgearet og koblingsklokken drejer og der er gearolie.
Så hvis baghjulet drejer for frit så kunne du undersøge om der er gearolie på.
Du kunne også prøve og holde bagbremsen inde og give gas mens variatordækslet er tager af (og du holder starterdrevet inde med værktøj så det ikke tager skade) og så se om koblingensklokken drejer rundt mens baghjulet står stille.
Re: Kymco Super 8 vil ikke starte
Tror det er forhjulet der volder mig problemer, skulle lige flytte scooteren idag og den var mega sej og skubbe med. Fik den op på centerfoden og forhjulet gik stramt. Så nu glæder jeg mig til weekenden hvor jeg får tid til at kigge på forbremsen..Havde ellers forhjulet af og på og det kørte fint rundt men har selvfølgelig bremset foran da jeg kørte afsted på testtur igår og derfor har den hængt. håber virkelig det er problemet...
For synes selv den går sund motoren nu..
For synes selv den går sund motoren nu..
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11333
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Kymco Super 8 vil ikke starte
Du kan trykke ind på kaliberen sådan at stemplet kommer længere ind så kaliperen sidder løst.
Så skulle forhjulet gerne kunne dreje frit rundt.
Så kan du teste accelerationen så længe du ikke har bremset med forbremsen.
Men pas på fordi det kan tage flere tryk på bremsegrebet inden stemplet kommer ud igen og bremsen tager fat.
Hvis forhjulet går stramt igen efter du har bremset så tjek bremsevæskeniveauet, se om bremseklodserne skal skiftes.
Hvis alt er fint så kan det være fordi der er hvidt pulver fra kaliberens aluminium bag o-ringen omkring stemplet som gør at o-ringen presser for hårdt ind på stemplet.
https://scootergrisen.org/scooterhjemmeside/bremser.php
https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... remser.php
Så skulle forhjulet gerne kunne dreje frit rundt.
Så kan du teste accelerationen så længe du ikke har bremset med forbremsen.
Men pas på fordi det kan tage flere tryk på bremsegrebet inden stemplet kommer ud igen og bremsen tager fat.
Hvis forhjulet går stramt igen efter du har bremset så tjek bremsevæskeniveauet, se om bremseklodserne skal skiftes.
Hvis alt er fint så kan det være fordi der er hvidt pulver fra kaliberens aluminium bag o-ringen omkring stemplet som gør at o-ringen presser for hårdt ind på stemplet.
https://scootergrisen.org/scooterhjemmeside/bremser.php
https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... remser.php