GPS tracker
- SteenKolding
- 9. Rang
- Køretøjer: VGA Digita 50cc 2T årg. 2013
Sym Citycom 300i 300cc 4T årg. 2011
Eveons G Eco el-løbehjul med sæde årg. 2024
GPS tracker
Er der nogen af jer der har prøvet Apple Air tags eller Samsung SmartTag 2 gps-trackere?
Jeg vil gerne vide lidt om hvor præcise man kan forvente de er og hvor længe batteriet holder.
Jeg vil gerne have dem på scooter og bil.
Jeg vil gerne vide lidt om hvor præcise man kan forvente de er og hvor længe batteriet holder.
Jeg vil gerne have dem på scooter og bil.
- SteenKolding
- 9. Rang
Re: GPS tracker
Nu har jeg købt en Samsung SmagtTag 2 og den viser 2 km forkert. Det er helt ubrugeligt. Måske en defekt enhed.
- Landbo
- 12. Rang
- Køretøjer: GEV1000 45 Km/h
- Geografisk sted: Thy
Apple Air tags og Samsung SmartTag 2 virker på den måde at de kalder på en telefon med Near Field Communication, der så via et program aflæser telefonens GPS og sender positionen tilbage til en databank hvor ejeren kan spørge til hvor TAGet er set sidste gang. Mig bekendt skal man endda have et program kørende på sin telefon for den kan modtage signalerne fra en TAG, hvilket der nok ikke er så mange der folk der har. En GPS kan godt bruge 5 minutter på at starte op og finde den nøjagtige position hvis den ikke har været tændt i en uges tid og er ret sikker på at GPS enheden på din telefon er slukket hvis der ikke er brug for den da den sluger meget strøm. En GPS har i dag en nøjagtighed på under +/- 1 meter.SteenKolding skrev: ↑7. oktober 2024 15:23 Nu har jeg købt en Samsung SmagtTag 2 og den viser 2 km forkert. Det er helt ubrugeligt. Måske en defekt enhed.
Prøv at placere TAGen et sted hvor der er rimelig frit op til himmelen og mange folk der færdes for at teste nøjagtigheden og lad TAGet ligge mindst en dags tid samme sted.
Hilsen Leif.
- GYS
- 9. Rang
- Køretøjer: Yamasaki GYS
Motorcykel: Duke 200
Jeg har på et tidspunkt købt en af de GPS-trackers man kan få på nettet til 80 - 120 kr. Eneste problem er at jeg ikke vil betale for serveren, og den demo server jeg bruger, med jævne mellemrum smider trackeren af, så jeg skal registrere igen. Jeg kan muligvis finde en anden server, men det er lidt problematisk at opsætte dem, da alle servere fungerer forskelligt og skal opsættes med forskellige numre, og disse numre er det lidt et detektiv arbejde af finde. Skrev her en anmeldelse af den jeg bruger for nogle år siden - før de nuværende told og moms regler blev indført. viewtopic.php?t=3071
- SteenKolding
- 9. Rang
Ok interessant! Vil det sige at en SmartTag ikke bruger gps men andre folks telefoner?? Den er lokaliseret i et villalmråde hvor jeg formoder at en del bruger Samsungs telefoner.Landbo skrev: ↑7. oktober 2024 17:50Apple Air tags og Samsung SmartTag 2 virker på den måde at de kalder på en telefon med Near Field Communication, der så via et program aflæser telefonens GPS og sender positionen tilbage til en databank hvor ejeren kan spørge til hvor TAGet er set sidste gang. Mig bekendt skal man endda have et program kørende på sin telefon for den kan modtage signalerne fra en TAG, hvilket der nok ikke er så mange der folk der har. En GPS kan godt bruge 5 minutter på at starte op og finde den nøjagtige position hvis den ikke har været tændt i en uges tid og er ret sikker på at GPS enheden på din telefon er slukket hvis der ikke er brug for den da den sluger meget strøm. En GPS har i dag en nøjagtighed på under +/- 1 meter.SteenKolding skrev: ↑7. oktober 2024 15:23 Nu har jeg købt en Samsung SmagtTag 2 og den viser 2 km forkert. Det er helt ubrugeligt. Måske en defekt enhed.
Prøv at placere TAGen et sted hvor der er rimelig frit op til himmelen og mange folk der færdes for at teste nøjagtigheden og lad TAGet ligge mindst en dags tid samme sted.
Hilsen Leif.
- Landbo
- 12. Rang
Ja, det er bare en "dum" sender/modtager der reagerer når den modtager et bluetooth signal og sender dens id hvorefter telefonen videresender position til en database, hvis den må og kan.SteenKolding skrev: ↑7. oktober 2024 20:21Ok interessant! Vil det sige at en SmartTag ikke bruger gps men andre folks telefoner?? Den er lokaliseret i et villalmråde hvor jeg formoder at en del bruger Samsungs telefoner.Landbo skrev: ↑7. oktober 2024 17:50Apple Air tags og Samsung SmartTag 2 virker på den måde at de kalder på en telefon med Near Field Communication, der så via et program aflæser telefonens GPS og sender positionen tilbage til en databank hvor ejeren kan spørge til hvor TAGet er set sidste gang. Mig bekendt skal man endda have et program kørende på sin telefon for den kan modtage signalerne fra en TAG, hvilket der nok ikke er så mange der folk der har. En GPS kan godt bruge 5 minutter på at starte op og finde den nøjagtige position hvis den ikke har været tændt i en uges tid og er ret sikker på at GPS enheden på din telefon er slukket hvis der ikke er brug for den da den sluger meget strøm. En GPS har i dag en nøjagtighed på under +/- 1 meter.SteenKolding skrev: ↑7. oktober 2024 15:23 Nu har jeg købt en Samsung SmagtTag 2 og den viser 2 km forkert. Det er helt ubrugeligt. Måske en defekt enhed.
Hilsen Leif.
Skal du have noget der er mere sikkert skal du investerer i en rigtig GPS tracker med tilhørende SIM-kort der kan ringe direkte til din telefon ved eks. rystelser eller GPS hvis enheden konstaterer den er kommet uden for en forprogrammeret cirkel. Men en sådan koster også en smule mere end den du har nu.
Jeg har i øvrigt lige bestilt en magen til din grundet nysgerrighed om den også er så ringe som du giver lyd for. Så kan den være backup for den GPS tracker jeg har i traktoren i forvejen.
Hilsen Leif.
- kokken
- 6. Rang
- Køretøjer: Benelli 491 LC - 1999
Aprilia Amico - 1994 - mc
Adly Pista - 1997 - Geografisk sted: København
Jeg kan varmt anbefale en GPS tracker fra : https://tractive.com/da/
Jeg bruger den på mine køretøjer,og de kan gemmes under et plastik skjold eller i et lygtehus.
Er du i “ hjemmezone “ via dit wifi netværk,holder batteriet i måneder før det skal lades op.
Apple air tag er sådan set gode nok,men kræver at der er en Apple enhed i nærheden.
Hvis køretøjet er efterladt et øde sted,har AirTag ikke den store værdi.
De billige GPS trackere fra Kina der bruger simkort er for besværlige at bruge,
så dem jeg ikke anbefale.
Jeg bruger den på mine køretøjer,og de kan gemmes under et plastik skjold eller i et lygtehus.
Er du i “ hjemmezone “ via dit wifi netværk,holder batteriet i måneder før det skal lades op.
Apple air tag er sådan set gode nok,men kræver at der er en Apple enhed i nærheden.
Hvis køretøjet er efterladt et øde sted,har AirTag ikke den store værdi.
De billige GPS trackere fra Kina der bruger simkort er for besværlige at bruge,
så dem jeg ikke anbefale.
- SteenKolding
- 9. Rang
Jeg havde gemt SmartTag'en inde i batteridækslet under sædet og den står under et regn-dækken. Måske har den svære sende-forhold. Nu har jeg taget den ud, og nu virker den fint.Landbo skrev: ↑7. oktober 2024 21:03Ja, det er bare en "dum" sender/modtager der reagerer når den modtager et bluetooth signal og sender dens id hvorefter telefonen videresender position til en database, hvis den må og kan.SteenKolding skrev: ↑7. oktober 2024 20:21Ok interessant! Vil det sige at en SmartTag ikke bruger gps men andre folks telefoner?? Den er lokaliseret i et villalmråde hvor jeg formoder at en del bruger Samsungs telefoner.Landbo skrev: ↑7. oktober 2024 17:50
Apple Air tags og Samsung SmartTag 2 virker på den måde at de kalder på en telefon med Near Field Communication, der så via et program aflæser telefonens GPS og sender positionen tilbage til en databank hvor ejeren kan spørge til hvor TAGet er set sidste gang. Mig bekendt skal man endda have et program kørende på sin telefon for den kan modtage signalerne fra en TAG, hvilket der nok ikke er så mange der folk der har. En GPS kan godt bruge 5 minutter på at starte op og finde den nøjagtige position hvis den ikke har været tændt i en uges tid og er ret sikker på at GPS enheden på din telefon er slukket hvis der ikke er brug for den da den sluger meget strøm. En GPS har i dag en nøjagtighed på under +/- 1 meter.
Hilsen Leif.
Skal du have noget der er mere sikkert skal du investerer i en rigtig GPS tracker med tilhørende SIM-kort der kan ringe direkte til din telefon ved eks. rystelser eller GPS hvis enheden konstaterer den er kommet uden for en forprogrammeret cirkel. Men en sådan koster også en smule mere end den du har nu.
Jeg har i øvrigt lige bestilt en magen til din grundet nysgerrighed om den også er så ringe som du giver lyd for. Så kan den være backup for den GPS tracker jeg har i traktoren i forvejen.
Hilsen Leif.
- Landbo
- 12. Rang
Det burde vel egentlig ikke gøre nogen forskel, når du ikke gemmer telefonen samme sted. De to km forskel skyldes måske du har været så langt fra hjemmet med TACen (eller posten har ?) og den så har fundet en telefon der er modtagelig.SteenKolding skrev: ↑7. oktober 2024 23:19Jeg havde gemt SmartTag'en inde i batteridækslet under sædet og den står under et regn-dækken. Måske har den svære sende-forhold. Nu har jeg taget den ud, og nu virker den fint.Landbo skrev: ↑7. oktober 2024 21:03Ja, det er bare en "dum" sender/modtager der reagerer når den modtager et bluetooth signal og sender dens id hvorefter telefonen videresender position til en database, hvis den må og kan.SteenKolding skrev: ↑7. oktober 2024 20:21
Ok interessant! Vil det sige at en SmartTag ikke bruger gps men andre folks telefoner?? Den er lokaliseret i et villalmråde hvor jeg formoder at en del bruger Samsungs telefoner.
Hilsen Leif.
Jeg kom iøvrigt til at spekulerer på om den (SmartTag) vil arbejde sammen med en Motorola eller Nokia telefon, nå den er bestilt så ...........
Hilsen Leif.