Hej Experter
Skal til at renovere min PGO Dr.Big-motor, og i den forbindelse vil jeg flowoptimere den.
Når diverse hjørner og kanter er filet ned og afrundet, skal alle overflader i resten af krumtapshuset så slibes glat, eller er det bedre at det har noget ruhed så det forstøver bedre?
Eller er det hele bare spild af tid og kræfter?
Mvh. Martin
PGO motor-renovering og Flowoptimering
- Landbo
- 12. Rang
- Indlæg: 1657
- Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
- Køretøjer: GEV1000 45 Km/h
- Geografisk sted: Thy
Re: PGO motor-renovering og Flowoptimering
Tja, der er sikkert mange delte meninger omkring det emmene. Hvis du tager det groveste gratere uden at slibe de orginale former væk vil jeg mene det er ok. Jeg formoder dog ikke du kan måle nogen synderlig forskel på en dynamometer eller på benzinforbruget. Skulle du lave noget der kan reducere overfladernes luftmodstand, skal du formodentlig efterligne en golfbolds overflade, hvilket nok vil koste en del krumtaphuse inden det kommer til at virke optimalt, hvis du overhovedet kan finde den udformning.PGO-MAN skrev: ↑7. november 2023 23:26 Hej Experter
Skal til at renovere min PGO Dr.Big-motor, og i den forbindelse vil jeg flowoptimere den.
Når diverse hjørner og kanter er filet ned og afrundet, skal alle overflader i resten af krumtapshuset så slibes glat, eller er det bedre at det har noget ruhed så det forstøver bedre?
Eller er det hele bare spild af tid og kræfter?
Et tit overset punkt du måske nemt kan vinde lidt er ved at tilpasse pakningen mellem de to halvdele af krumtaphuset så den passer helt overens med overfladen.
Held og lykke med projektet, Leif.
- PGO-MAN
- 3. Rang
- Indlæg: 20
- Tilmeldt: 22. maj 2021 17:36
- Køretøjer: PGO G-Max 50
- Geografisk sted: Højer
Re: PGO motor-renovering og Flowoptimering
Hej Leif
Tak for dit svar.
Det med pakningen mellem krumtapshalvdele lyder som en rigtig god ide, og den har jeg aldrig hørt før, så den vil jeg gøre mig umage med.
Tak igen, Leif, jeg må igang
Tak for dit svar.
Det med pakningen mellem krumtapshalvdele lyder som en rigtig god ide, og den har jeg aldrig hørt før, så den vil jeg gøre mig umage med.
Tak igen, Leif, jeg må igang
- Landbo
- 12. Rang
- Indlæg: 1657
- Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
- Køretøjer: GEV1000 45 Km/h
- Geografisk sted: Thy
Re: PGO motor-renovering og Flowoptimering
I øvrigt vil det nok ikke være nogen dårlig ide og kontrollerer lejerne og simmerringene i bagtøjet for slid, da de billige lejer der sidder på stedet har en kedelig tendens til og smutte en kugle efter en 20-30 tusind km.
God arbejdslyst, Leif.
- PGO-MAN
- 3. Rang
- Indlæg: 20
- Tilmeldt: 22. maj 2021 17:36
- Køretøjer: PGO G-Max 50
- Geografisk sted: Højer
Re: PGO motor-renovering og Flowoptimering
Tak for endnu en vigtig information
Mvh.Martin
Mvh.Martin
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11331
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: PGO motor-renovering og Flowoptimering
Jeg ved ikke noget om det men jeg synes på de få billeder jeg har set der har det set meget blankt ud.
Altså ligesom om de har gået efter at gøre det så glat som muligt.
Altså ligesom om de har gået efter at gøre det så glat som muligt.
- PGO-MAN
- 3. Rang
- Indlæg: 20
- Tilmeldt: 22. maj 2021 17:36
- Køretøjer: PGO G-Max 50
- Geografisk sted: Højer
Re: PGO motor-renovering og Flowoptimering
Det var også min forestilling, at det skulle være sådan.
Fra fabrikkens side er de jo godt nok ikke glatte og polerede fra ny, men det handler måske mere om om tid og penge?
Eller at der er grænser for hvor hurtigt de må køre
Fra fabrikkens side er de jo godt nok ikke glatte og polerede fra ny, men det handler måske mere om om tid og penge?
Eller at der er grænser for hvor hurtigt de må køre