Er dette tegn på defekt spændingsregulator?

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
supernielsen
3. Rang
3. Rang

Er dette tegn på defekt spændingsregulator?

Ulæst indlæg af supernielsen »

Jeg var oppe og kigge på min fars scooter, den har haft nogle problemer med at ville lade på batteriet eller det måtte tit til opladning.

han synes også hans lys var ret dårligt, derfor var jeg lige oppe igår og tage nogle hurtige målinger.

Jeg startede egentligt med at pille forlygten af for at måle hvor meget spænding der kom til forlygten og der kommer kun 2V..

Dette går jeg udfra er alt for lidt, men er det nok til at sige at det er spændingsregulatoren det er galt med eller er jeg nødt til at lave nogle andre målinger? :)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Re: Er dette tegn på defekt spændingsregulator?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det passer meget godt med defekt spændingsregulator.
https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... ktrisk.php står:
På en defekt spændingsregulator kunne jeg måle 2 volt mens motoren kørte ved de 2 ledninger som går til statoren.
Du kan prøve og tjekke at der er god stelforbindelse og forbindelse i stikkene (generatorstik og spændingsregulatorstik).
Hjælper det ikke så tror jeg roligt du kan købe en ny spændingsregulator.

Du kan også måle direkte på batteriet, der skal være cirka 14,5 volt når motoren kører og spændingsregulatoren ellers virker.
Brugeravatar
supernielsen
3. Rang
3. Rang

Re: Er dette tegn på defekt spændingsregulator?

Ulæst indlæg af supernielsen »

jeg har tjekket stel og stik og det er ihvertfald ikke der problemet ligger.. :)

Jeg har allerede købt 2 nye spændingsregulatorer i kina, og havde en ekstra fra min egen scooter så vil jeg lige teste med den.. :)

Men mange tak for svar jeg tror jeg vil prøve at måle på batteriet og se hvad det siger.. :)
Besvar