Min datters knallert stoppede pludselig under kørsel, det er en Baotian BT49QT-9D motoren hedder 139QMA.
Jeg downloadede en teknisk manual og har udmålt alt med med en volt meter på nær CDI-boksen, som vist nok kræver specielt måle udstyr. Og alle målingerne holder værdierne, men ingen gnist på tændrøret. Så jeg mente at så måtte være CDI-boksen der var problemet og købte hermed et nyt hos T-Hansen, men det hjalp desværre ikke. Det skal dog siges at den originale CDI-boks har et ben mere end den nye, så måske passer den ikke til knallerten, selv om det eller stod beskrevet at den skulle passe, hos T-Hansen. Hvordan finder man ud af om CDI-boksen virker eller passer?
Startproblemer
-
- 15. Rang
Re: Startproblemer
Hvad har du målt ?
Jeg har målt alle de punkter beskrevet i manualen, tændspolen og nogle stik bag ved tændspolen, generatoren, coil og prøvet med en ekstra stelledning.
Jeg har lige været hos T-Hansen og det ser ud til at der måske skal bruges en adapter til CDI-Boksen, men den var selvfølgelig ikke på lager.
Jeg har lige været hos T-Hansen og det ser ud til at der måske skal bruges en adapter til CDI-Boksen, men den var selvfølgelig ikke på lager.
Umiddelbart ser det ud som om at adapteren bytter rundt på 2 ledninger, det er lidt svært at se, jeg poster lige et billede:
- Vedhæftede filer
-
- Stik.gif (48.86 KiB) Vist 3825 gange
Manualen fandt jeg her: http://www.49ccscoot.com/manuals/139QM_ ... Manual.pdf
Jeg har løst problemet, jeg ombyttede ledningerne i stikket på knallerten (på samme måde som adapteren ville have gjort) 
Så hvad kan man lære af det, lad være med at købe T-Hansens L...
Det havde jo været på sin plads, at de havde sagt, jeg skulle købe adapteren med, fra starten af.

Så hvad kan man lære af det, lad være med at købe T-Hansens L...

Det havde jo været på sin plads, at de havde sagt, jeg skulle købe adapteren med, fra starten af.