Startproblemer

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
AJN
1. Rang
1. Rang
Køretøjer: Baotian BT49QT-9D

Startproblemer

Ulæst indlæg af AJN »

Min datters knallert stoppede pludselig under kørsel, det er en Baotian BT49QT-9D motoren hedder 139QMA.

Jeg downloadede en teknisk manual og har udmålt alt med med en volt meter på nær CDI-boksen, som vist nok kræver specielt måle udstyr. Og alle målingerne holder værdierne, men ingen gnist på tændrøret. Så jeg mente at så måtte være CDI-boksen der var problemet og købte hermed et nyt hos T-Hansen, men det hjalp desværre ikke. Det skal dog siges at den originale CDI-boks har et ben mere end den nye, så måske passer den ikke til knallerten, selv om det eller stod beskrevet at den skulle passe, hos T-Hansen. Hvordan finder man ud af om CDI-boksen virker eller passer?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Re: Startproblemer

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvad har du målt ?
Brugeravatar
AJN
1. Rang
1. Rang

Ulæst indlæg af AJN »

Jeg har målt alle de punkter beskrevet i manualen, tændspolen og nogle stik bag ved tændspolen, generatoren, coil og prøvet med en ekstra stelledning.

Jeg har lige været hos T-Hansen og det ser ud til at der måske skal bruges en adapter til CDI-Boksen, men den var selvfølgelig ikke på lager.
Brugeravatar
AJN
1. Rang
1. Rang

Ulæst indlæg af AJN »

Umiddelbart ser det ud som om at adapteren bytter rundt på 2 ledninger, det er lidt svært at se, jeg poster lige et billede:
Vedhæftede filer
Stik.gif
Stik.gif (48.86 KiB) Vist 3826 gange
Brugeravatar
AJN
1. Rang
1. Rang

Ulæst indlæg af AJN »

Brugeravatar
AJN
1. Rang
1. Rang

Ulæst indlæg af AJN »

Jeg har løst problemet, jeg ombyttede ledningerne i stikket på knallerten (på samme måde som adapteren ville have gjort) :-)

Så hvad kan man lære af det, lad være med at købe T-Hansens L... ;-)

Det havde jo været på sin plads, at de havde sagt, jeg skulle købe adapteren med, fra starten af.
Besvar