I år (og sidste år) er hjemmesidens hosting og domæne blevet betalt af andre end mig der laver hjemmesiden. Det lader til at GYS har betalt regningen på 927,- kroner i år og så har andre i skrivende stund (Lørdag den 13. juli 2024) overført i alt 655,- kroner til GYS. Jeg har ikke selv mulighed for at vise hvem der har opført penge til hvem og hvor meget da jeg ikke er en del af det, jeg kan bare se at regningen er blevet betalt. Så det er vist noget med at stole på hinanden.
Hvis du har lyst til at hjælpe med betalingen så læs forumemnet Betaling af hosting/domæne (2024). Så giver GYS vist løbende opdateringer om overførsel af penge.
Scootergrisen
Snak om scooter og knallert og få hjælp til at lave dit køretøj
Hej jeg har en giantco sprint sport
som har drillet som ind i fanden kaburatoren var stoppet i den ene dyst eller retter sagt iret inde i men fik huld igennem . så kørte den fin et stykke tid så virked starter ikke .så måtte kikstarte den så started den fin også virked selvstarteren igen hmm underligt kunde ikke finde fejelen men den kørte igen . men den hade et dødt pungt som rykked sig lidt som vind og vær .så den fik kaburator spridt hmm syntes det hjælp lidt men kørte endligt ganske findt .
så her for noget tid siden begynder den sku at køre undet ligt i motorgang så smed nyt tændrør på efter 3200km det hjalp lidt men så begynder den at køre op i tomgang så nu skilder jeg kaburator af igen rengør samler igen ingen endring oversprøjeter hele kaburatoren og studsen med brense rens imens den køre i tomgang kan ikke finde nogen utætheder ... så slukker for maskinen vil. så starte den igen på selvstarteren så vil den igen ikke starte øvøv så prøver på kikstarteren så brummer den men nu vil den ikke tage gassen over hoved selv ikke med bundgas hmmm ... den skyde som en gal nu i tomgang og er nu ved at opgive helt ..tænker bar på om det er den der CDI alle snakker om. men det tror jeg ikke så tjækker lige ventil spille rum det ser fint nok ud ....?
Er nu ved at opgive for der kommer nye problemer frem hele tiden så jeg tænker at det måtte være CDI en afligevæld øvøv men går så lige amok på alle ledninger og BUM der var fejlen der sider en sort stel forbindelse på den modsatte side som kikstarter skjolet . den hev jeg i en sort solid kaben den er skruet fast men kunde sku hive ledningen op fra stikket og den sorte kyrmp man har sat over blev siddene på kabelskoen .det viser sig at kablet er iret op i gennem selve isoleringen og er nød til at klippe en 3 -4 cm af kablen for at finde noget kobber der ikke er smulleret af ire . så ny kabel sko på og kablet blev skruet på og nu køre den bare så godt som aldrig før ingen tomgangs problemer eller problemer med at trække spinder som en mis ... så en defekt steld kabel har nu drillet i 7 mdr nu .og man har ikke kunde se at kablet var i stykker alså kobberet i selve kablet var iret væk så der var mega dårlig forbindelse .. så der var årsagen til at CDIen ikke kunde finde ud af at juster tændingen rigti ..
Henrik Diekmann skrev:..men går så lige amok på alle ledninger og BUM der var fejlen..
Hej Henrik.
Sådan De skide fejl skal ikke tro de er noget.
Din historie er et godt eksempel på at løse forbindelser simpelthen er noget Fanden har skabt! De laver rod i alt, og selvfølgelig kun når de selv vil Fedt at løsningen blot var en Grundig gennemgang (bare med Øjnene). Tit er det der skal til
det lyder som en fornyftig ting at prøve ...da jeg selv står med nogle fejl . med sådan en giantco sprint.. ku være jeg sku tjekke stel-forbinedelse kabelt igenem... LYDER som en typisk fejl....
Særligt kineserne er ramt af mange ledningsfejl. Det skyldes at de ikke har så gode materialer til rådighed da disse er for dyre til en knallert i de prisklasser. Hvis man vil sikre sig skal man skille ALLE stik ad og smøre dem med f.eks. vasseline eller en anden fin fedt. Det er selvfølgeligikke nogen garanti men en god investering af tid.