Giantco Sprint spørgsmål

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
crowley
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 11
Tilmeldt: 3. maj 2011 11:55
Scootere: Giantco Sprint Sport

Giantco Sprint spørgsmål

Ulæst indlæg af crowley »

Hej alle!

Jeg har fundet en slange på min giantco sprint som sidder fast på topstykket. Men hvor skal den anden ende af slangen sidde? :think: (der kommer luft ud af den når motoren kører)
Brugeravatar
silversand
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 114
Tilmeldt: 16. december 2011 11:32
Scootere: Baotian 30+45kmt (ophugget/sælges)
Siamoto Birdie 50 (renoverings projekt)
Geografisk sted: 8620 Kjellerup

Re: Giantco Sprint spørgsmål

Ulæst indlæg af silversand »

Går ud fra at du mener denne, der sidder på ventildækslet, hvis det er den, så skal den ikke sidde fast nogen steder i den anden ende.
Kan ikke sige 100% hvad den er til, men den sidder ikke fast andre steder end på ventildækslet på en sprit ny scooter heller ikke.
Billede
(billede lånt fra billig-scooter.dk)
Brugeravatar
crowley
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 11
Tilmeldt: 3. maj 2011 11:55
Scootere: Giantco Sprint Sport

Re: Giantco Sprint spørgsmål

Ulæst indlæg af crowley »

Mange tak! :)
Brugeravatar
onkelroar
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 208
Tilmeldt: 27. september 2011 12:53
Scootere: Giantco G-buddy 13000 km

Re: Giantco Sprint spørgsmål

Ulæst indlæg af onkelroar »

Jo den skal da sidde fast i den anden ende. Den skal gå ind i den tykke slange på luft filteret. Det er den øverste. Cirka midt på.
Brugeravatar
silversand
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 114
Tilmeldt: 16. december 2011 11:32
Scootere: Baotian 30+45kmt (ophugget/sælges)
Siamoto Birdie 50 (renoverings projekt)
Geografisk sted: 8620 Kjellerup

Re: Giantco Sprint spørgsmål

Ulæst indlæg af silversand »

Ingen af de sprint og baotian's jeg har haft, har den slange siddet fast i luftfilterslangen på.
men det er denne slange du hentyder til
Billede
på mine scootere har den studs der sidder på, været en solid klump plastic, så der ikke kunne komme luft igennem, så slangen har ikke haft nogen ide i at sidde der.

Har tilmed også kørt på 4taktere hvor slangen fra ventildækslet helt manglede, men det gir jo samme effekt som hvis den bare hænger løst.
Brugeravatar
onkelroar
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 208
Tilmeldt: 27. september 2011 12:53
Scootere: Giantco G-buddy 13000 km

Re: Giantco Sprint spørgsmål

Ulæst indlæg af onkelroar »

Ja det er rigtigt silverand

På de nye modeller er det kun den lille studs der sidder på, men på de gamle modeller sidder der en slange som du viser. Den går op under skjoldet i en kasse.

Begge to for at undgå skidt. De har nok fundet ud af at det var billigere med den lille studs :crazy:
Brugeravatar
giantco07
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 28
Tilmeldt: 7. januar 2012 17:56
Scootere: Giantco Sprint, 30'er, 50ccm, 2009, Sort/blå, Standard/lovlig, 12"hjul.
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Giantco Sprint spørgsmål

Ulæst indlæg af giantco07 »

Slangen fører udgangsluft/udluftning af gasser fra topstykket til slangen vist på billedet, det er en form for emmisionsbekæmpning. ja, der er nok sparet væk som I skriver men har altså en funktion. I samme stil som friskluftventilationen som kommer fra udstødingsgassen fra topstykket, den kan også være sparet væk på visse Baotian modeller.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Giantco Sprint spørgsmål

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det er en slange som tillader motoren at "ånde" sådan at der ikke opstå tryk/vakuum i krumtaphuset og der over ventilernerne.
Der kan komme lidt olie-"snask" ud af slangen.

På min scooter (Kymco Super 8) der sidder den slange på luftfilteret også bliver "snasken" samlet op i en lille svamp også suges dampene ind i motoren igen gennem luftfilteret og væsken kommer ned i en gennemsigtig slange under luftfilteret som man så skal tømme engang imellem.

Se eventuelt : http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... filter.php
Besvar