I år (og sidste år) er hjemmesidens hosting og domæne blevet betalt af andre end mig der laver hjemmesiden. Det lader til at GYS har betalt regningen på 927,- kroner i år og så har andre i skrivende stund (Lørdag den 13. juli 2024) overført i alt 655,- kroner til GYS. Jeg har ikke selv mulighed for at vise hvem der har opført penge til hvem og hvor meget da jeg ikke er en del af det, jeg kan bare se at regningen er blevet betalt. Så det er vist noget med at stole på hinanden.
Hvis du har lyst til at hjælpe med betalingen så læs forumemnet Betaling af hosting/domæne (2024). Så giver GYS vist løbende opdateringer om overførsel af penge.
Scootergrisen
Snak om scooter og knallert og få hjælp til at lave dit køretøj
Hej står med en Peugeot speedfight II der skal startes op efter lang tids pause !
der er gnist på så gode råd søges der bliver hældt nyt benzin på, skiftet tændrør
Tom benzinslange, filter og karburator for den gamle benzin og træd på kickstarten en del gange så den nye benzin kommer ned.
Bliver tændrøret vådt af benzin ?
Du skal sikkert have et nyt batteri hvis det gamle ikke kan holde sin opladning hvis du vil bruge el starteren.
forudsætning nr. 1 og 2 gnist på tændrør og benzintilførsel var ikke iorden gnisten var der som den skulle med ingen benzin....
vacumslangen ved benzinhane var flækket og dermed faldet af
nej venter en ny benzinhane og slange da der var skidt i tilslutningen for vacumslangen ( som var flækket og derfor faldet af ).......satser på at GLS leverer imorgen.
bortset fra det ser det ud til at den er startklar med en god gnist !
har også checket elstart idag og ingen klik fra relæ men der blev for mørkt til at lede efter årsagen !
det er forøvrigt en nyindkøbt scooter årgang 2000 med ca. 11500 km på tælleren og så er det den vandkølede udgave.....viste godt at der var lidt ting der skulle laves på den, men når prisen er ok og jeg har kendt den forrige ejer i en stor del af den tid hun kørte på den....og et stor plus den har aldrig været tunet
motorstart må siges at være et "godt" produkt......startede op på det og kørte ca. 20 sekunder så mon ikke det kun er et spørgsmål om at få suget noget benzin ned i cylinderen
ja så startede den
1) tømte tank og kaburator for gammelt benzin
2) smed et nyt tændrør i
3) skiftede benzinhane og benzinslange
4) et godt sug i vacumslangen
5) 1 pust motorstart
6) 3 forsøg på kickstart
havde der så bare været tørvejr hele tiden så havde det været klarer på betydelig kortere tid
og hvis franskmænd så kunne skrue motor sammen efter "standard" metode og ellers efterlade lidt mere end 3 mm. til fingerne