Hej står med en Peugeot speedfight II der skal startes op efter lang tids pause !
der er gnist på så gode råd søges der bliver hældt nyt benzin på, skiftet tændrør
Peugeot speedfight opstart efter lang pause
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11305
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Peugeot speedfight opstart efter lang pause
Tom benzinslange, filter og karburator for den gamle benzin og træd på kickstarten en del gange så den nye benzin kommer ned.
Bliver tændrøret vådt af benzin ?
Du skal sikkert have et nyt batteri hvis det gamle ikke kan holde sin opladning hvis du vil bruge el starteren.
Bliver tændrøret vådt af benzin ?
Du skal sikkert have et nyt batteri hvis det gamle ikke kan holde sin opladning hvis du vil bruge el starteren.
-
- 5. Rang
- Indlæg: 52
- Tilmeldt: 28. november 2011 15:38
- Køretøjer: Peugeot Speedfight 2 lc 45 km/t årgang 2000
- Geografisk sted: 8543 Hornslet
Re: Peugeot speedfight opstart efter lang pause
elstart har aldrig virket på den, og om jeg laver den skal være usagt !
starter med div. ting for at starte den imorgen
starter med div. ting for at starte den imorgen
-
- 5. Rang
- Indlæg: 52
- Tilmeldt: 28. november 2011 15:38
- Køretøjer: Peugeot Speedfight 2 lc 45 km/t årgang 2000
- Geografisk sted: 8543 Hornslet
Re: Peugeot speedfight opstart efter lang pause
forudsætning nr. 1 og 2 gnist på tændrør og benzintilførsel var ikke iorden gnisten var der som den skulle med ingen benzin....
vacumslangen ved benzinhane var flækket og dermed faldet af
vacumslangen ved benzinhane var flækket og dermed faldet af
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11305
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Peugeot speedfight opstart efter lang pause
Ok virker den så nu ?
-
- 5. Rang
- Indlæg: 52
- Tilmeldt: 28. november 2011 15:38
- Køretøjer: Peugeot Speedfight 2 lc 45 km/t årgang 2000
- Geografisk sted: 8543 Hornslet
Re: Peugeot speedfight opstart efter lang pause
nej venter en ny benzinhane og slange da der var skidt i tilslutningen for vacumslangen ( som var flækket og derfor faldet af ).......satser på at GLS leverer imorgen.
bortset fra det ser det ud til at den er startklar med en god gnist !
har også checket elstart idag og ingen klik fra relæ men der blev for mørkt til at lede efter årsagen !
det er forøvrigt en nyindkøbt scooter årgang 2000 med ca. 11500 km på tælleren og så er det den vandkølede udgave.....viste godt at der var lidt ting der skulle laves på den, men når prisen er ok og jeg har kendt den forrige ejer i en stor del af den tid hun kørte på den....og et stor plus den har aldrig været tunet
bortset fra det ser det ud til at den er startklar med en god gnist !
har også checket elstart idag og ingen klik fra relæ men der blev for mørkt til at lede efter årsagen !
det er forøvrigt en nyindkøbt scooter årgang 2000 med ca. 11500 km på tælleren og så er det den vandkølede udgave.....viste godt at der var lidt ting der skulle laves på den, men når prisen er ok og jeg har kendt den forrige ejer i en stor del af den tid hun kørte på den....og et stor plus den har aldrig været tunet
-
- 5. Rang
- Indlæg: 52
- Tilmeldt: 28. november 2011 15:38
- Køretøjer: Peugeot Speedfight 2 lc 45 km/t årgang 2000
- Geografisk sted: 8543 Hornslet
Re: Peugeot speedfight opstart efter lang pause
motorstart må siges at være et "godt" produkt......startede op på det og kørte ca. 20 sekunder så mon ikke det kun er et spørgsmål om at få suget noget benzin ned i cylinderen
-
- 5. Rang
- Indlæg: 52
- Tilmeldt: 28. november 2011 15:38
- Køretøjer: Peugeot Speedfight 2 lc 45 km/t årgang 2000
- Geografisk sted: 8543 Hornslet
Re: Peugeot speedfight opstart efter lang pause
ja så startede den
1) tømte tank og kaburator for gammelt benzin
2) smed et nyt tændrør i
3) skiftede benzinhane og benzinslange
4) et godt sug i vacumslangen
5) 1 pust motorstart
6) 3 forsøg på kickstart
havde der så bare været tørvejr hele tiden så havde det været klarer på betydelig kortere tid
og hvis franskmænd så kunne skrue motor sammen efter "standard" metode og ellers efterlade lidt mere end 3 mm. til fingerne
1) tømte tank og kaburator for gammelt benzin
2) smed et nyt tændrør i
3) skiftede benzinhane og benzinslange
4) et godt sug i vacumslangen
5) 1 pust motorstart
6) 3 forsøg på kickstart
havde der så bare været tørvejr hele tiden så havde det været klarer på betydelig kortere tid
og hvis franskmænd så kunne skrue motor sammen efter "standard" metode og ellers efterlade lidt mere end 3 mm. til fingerne