Kabel-stik

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
Brugeravatar
SteenKolding
9. Rang
9. Rang
Køretøjer: VGA Digita 50cc 2T årg. 2013
Sym Citycom 300i 300cc 4T årg. 2011
Eveons G Eco el-løbehjul med sæde årg. 2024

Kabel-stik

Ulæst indlæg af SteenKolding »

Hvor køber man kabel-stik til scooteren fx. til forlygten? Stik-benene inde i stikket er blevet ødelagt og tænkte på at købe et stik-sæt (han og hun) med en stump ledning i hver ende, og så klippe de gamle ledninger og lodde de nye på. Jeg har ikke gode erfaringer med at skifte benene i eksisterende stik. Det skal være et stik med 2 ledninger (plus og minus).
Jeg har kigget hos Thansen og Biltema.
Brugeravatar
Landbo
12. Rang
12. Rang
Køretøjer: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Kabel-stik

Ulæst indlæg af Landbo »

SteenKolding skrev: 26. marts 2025 04:15 Hvor køber man kabel-stik til scooteren fx. til forlygten? Stik-benene inde i stikket er blevet ødelagt og tænkte på at købe et stik-sæt (han og hun) med en stump ledning i hver ende, og så klippe de gamle ledninger og lodde de nye på. Jeg har ikke gode erfaringer med at skifte benene i eksisterende stik. Det skal være et stik med 2 ledninger (plus og minus).
Det er nok fordi du ikke har de korrekte "indsatse" til stikkene hvilket er en jungle. Du kan i stedet bruge isolerede han/hun kabelsko, som du kan købe ved både T. Hansen og Biltema.

Hilsen Leif.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Vis nogle billeder af det.
Brugeravatar
Landbo
12. Rang
12. Rang

Ulæst indlæg af Landbo »

scootergrisen skrev: 26. marts 2025 08:01 Vis nogle billeder af det.
Nu er du ski krævende. :lol:

https://www.biltema.dk/bil---mc/elsyste ... 2000041158
https://www.biltema.dk/bil---mc/elsyste ... 2000041123

Så skal du bare vælge den type/størrelse på begge typer der passer til dine bestående ledninger omkring det gamle stik.

Hvordan du undgår at polvende din pære uden at måle med et voltmeter efter en adskillelse ud i fremtiden, kan du få til opgave indtil næste gang vi mødes. :mrgreen:

Hilsen Leif.
Brugeravatar
SteenKolding
9. Rang
9. Rang
Køretøjer: VGA Digita 50cc 2T årg. 2013
Sym Citycom 300i 300cc 4T årg. 2011
Eveons G Eco el-løbehjul med sæde årg. 2024

Ulæst indlæg af SteenKolding »

Landbo skrev: 26. marts 2025 05:01
SteenKolding skrev: 26. marts 2025 04:15 Hvor køber man kabel-stik til scooteren fx. til forlygten? Stik-benene inde i stikket er blevet ødelagt og tænkte på at købe et stik-sæt (han og hun) med en stump ledning i hver ende, og så klippe de gamle ledninger og lodde de nye på. Jeg har ikke gode erfaringer med at skifte benene i eksisterende stik. Det skal være et stik med 2 ledninger (plus og minus).
Det er nok fordi du ikke har de korrekte "indsatse" til stikkene hvilket er en jungle. Du kan i stedet bruge isolerede han/hun kabelsko, som du kan købe ved både T. Hansen og Biltema.

Hilsen Leif.
Ja det er nemlig en jungle. Det er faktisk sådan et sæt stik jeg mangler:
https://morfars.dk/products/hurricane-s ... bTEALw_wcB
Brugeravatar
Landbo
12. Rang
12. Rang

Ulæst indlæg af Landbo »

SteenKolding skrev: 27. marts 2025 02:51
Landbo skrev: 26. marts 2025 05:01

Hilsen Leif.
Ja det er nemlig en jungle. Det er faktisk sådan et sæt stik jeg mangler:
https://morfars.dk/products/hurricane-s ... bTEALw_wcB
Så er det heldigt du selv fandt stikket omend den løsning jeg anviste nok er billigere og mindst lige så god. ;)

Hilsen Leif.
Besvar