Hvor køber man kabel-stik til scooteren fx. til forlygten? Stik-benene inde i stikket er blevet ødelagt og tænkte på at købe et stik-sæt (han og hun) med en stump ledning i hver ende, og så klippe de gamle ledninger og lodde de nye på. Jeg har ikke gode erfaringer med at skifte benene i eksisterende stik. Det skal være et stik med 2 ledninger (plus og minus).
Jeg har kigget hos Thansen og Biltema.
Kabel-stik
- SteenKolding
- 9. Rang
- Køretøjer: VGA Digita 50cc 2T årg. 2013
Sym Citycom 300i 300cc 4T årg. 2011
Eveons G Eco el-løbehjul med sæde årg. 2024
- Landbo
- 12. Rang
- Køretøjer: GEV1000 45 Km/h
- Geografisk sted: Thy
Re: Kabel-stik
Det er nok fordi du ikke har de korrekte "indsatse" til stikkene hvilket er en jungle. Du kan i stedet bruge isolerede han/hun kabelsko, som du kan købe ved både T. Hansen og Biltema.SteenKolding skrev: ↑26. marts 2025 04:15 Hvor køber man kabel-stik til scooteren fx. til forlygten? Stik-benene inde i stikket er blevet ødelagt og tænkte på at købe et stik-sæt (han og hun) med en stump ledning i hver ende, og så klippe de gamle ledninger og lodde de nye på. Jeg har ikke gode erfaringer med at skifte benene i eksisterende stik. Det skal være et stik med 2 ledninger (plus og minus).
Hilsen Leif.
-
- 15. Rang
Vis nogle billeder af det.
- Landbo
- 12. Rang
Nu er du ski krævende.

https://www.biltema.dk/bil---mc/elsyste ... 2000041158
https://www.biltema.dk/bil---mc/elsyste ... 2000041123
Så skal du bare vælge den type/størrelse på begge typer der passer til dine bestående ledninger omkring det gamle stik.
Hvordan du undgår at polvende din pære uden at måle med et voltmeter efter en adskillelse ud i fremtiden, kan du få til opgave indtil næste gang vi mødes.

Hilsen Leif.
- SteenKolding
- 9. Rang
- Køretøjer: VGA Digita 50cc 2T årg. 2013
Sym Citycom 300i 300cc 4T årg. 2011
Eveons G Eco el-løbehjul med sæde årg. 2024
Ja det er nemlig en jungle. Det er faktisk sådan et sæt stik jeg mangler:Landbo skrev: ↑26. marts 2025 05:01Det er nok fordi du ikke har de korrekte "indsatse" til stikkene hvilket er en jungle. Du kan i stedet bruge isolerede han/hun kabelsko, som du kan købe ved både T. Hansen og Biltema.SteenKolding skrev: ↑26. marts 2025 04:15 Hvor køber man kabel-stik til scooteren fx. til forlygten? Stik-benene inde i stikket er blevet ødelagt og tænkte på at købe et stik-sæt (han og hun) med en stump ledning i hver ende, og så klippe de gamle ledninger og lodde de nye på. Jeg har ikke gode erfaringer med at skifte benene i eksisterende stik. Det skal være et stik med 2 ledninger (plus og minus).
Hilsen Leif.
https://morfars.dk/products/hurricane-s ... bTEALw_wcB
- Landbo
- 12. Rang
Så er det heldigt du selv fandt stikket omend den løsning jeg anviste nok er billigere og mindst lige så god.SteenKolding skrev: ↑27. marts 2025 02:51Ja det er nemlig en jungle. Det er faktisk sådan et sæt stik jeg mangler:Landbo skrev: ↑26. marts 2025 05:01Det er nok fordi du ikke har de korrekte "indsatse" til stikkene hvilket er en jungle. Du kan i stedet bruge isolerede han/hun kabelsko, som du kan købe ved både T. Hansen og Biltema.SteenKolding skrev: ↑26. marts 2025 04:15 Hvor køber man kabel-stik til scooteren fx. til forlygten? Stik-benene inde i stikket er blevet ødelagt og tænkte på at købe et stik-sæt (han og hun) med en stump ledning i hver ende, og så klippe de gamle ledninger og lodde de nye på. Jeg har ikke gode erfaringer med at skifte benene i eksisterende stik. Det skal være et stik med 2 ledninger (plus og minus).
Hilsen Leif.
https://morfars.dk/products/hurricane-s ... bTEALw_wcB

Hilsen Leif.