Vga gev 1000 alarm
- ChristofferTern
- 1. Rang
- Køretøjer: Vga gev 1000
Re: Vga gev 1000 alarm
Her kan i se alarmen og dens ledninger, umiddelbart kan man ikke fjerne nogle af ledningerne i nogle kombinationer uden, at man ikke kan låse køretøjet op. Så indtil videre har jeg bare tapet noget skum hen over, hvilket hjælper en smule, på både alarm og de høje blink lyde, som spiller fra samme højtaler som alarmen. Ellers havde jeg tænkt mig at eksperimentere om hvorvidt man kunne skille højtaleren ad og fjerne højtaler membranen, så den ikke kan lave lyd men der stadig kan passere strøm gennem.
- ChristofferTern
- 1. Rang
Måske kunne jeg også prøve at finde det tynde lille stik som det på billedet, måske er det et form for "mute" stik, ellers nok bare et jord stikscootergrisen skrev: ↑8. marts 2025 14:18 Du kan gå efter lyden.
Tænker den må være omkring sædet.
Du kan prøve af afmontere sædeboksen.
Ved ikke hvordan du ændre lyden.
Du kan eventuelt prøve at eksperimentere med forskellige tastetryk. Tryk flere gange. Tryk og hold osv. og se om der sker noget.
Kigge på alarmen og dens ledninger.
Åbn den for at de om der er justeringsmuligheder.
Du kunne sætte noget lyddæmpende foran højttaleren.
Ikke sikkert du kan starte køretøjet hvis alarmen afmonteres. Kan være der skal laves en kortslutning for at den skal kunne starte som set på andre scootere. Men vi har vist ikke noget eldiagram til den.
Du kunne eventuelt prøv at afmontere ét stik af gangen og afprøve om køretøjet kan starte for at finde frem til hvile ledninger der eventuelt skal kortsluttes for at den kan køre uden alarm.
Alarm, GEV1000.jpg
- ChristofferTern
- 1. Rang
Det lille tynde stik er højst sandsynligt en antenne til at opfange signalet fra fjernbetjeningen, men det ligner alarmen kan åbnes
- Landbo
- 12. Rang
- Køretøjer: GEV1000 45 Km/h
- Geografisk sted: Thy
Lad endelig være med og forsøge at "kortslutte" nogle nogle af ledningerne på må og få som cykelmanden foreslår, da sådanne forsøg hurtigt kan udløse en større regning til ny controller/display og måske et ledningsnet.Du må ind og "grave" i alarmen.
Jeg så du skriver at blinklyset også larmer gennem alarmen som jeg forstår det, kan det passe da vosses kun klikker ganske svagt i blinkrelæet ?
Hilsen Leif.
Jeg så du skriver at blinklyset også larmer gennem alarmen som jeg forstår det, kan det passe da vosses kun klikker ganske svagt i blinkrelæet ?
Hilsen Leif.
- ChristofferTern
- 1. Rang
Det lyder i hvertfald sådan på min, da blinklyden blev dæmpet samtidigt med at jeg dækkede alarmen til. Men indtil videre er lyden blevet dæmpet nok til at jeg nok venter med at grave i indmaden, men opdatere herinde hvis jeg finder ud af en smart måde at aflive alarmen. Min står alligevel aldrig med batteriet i, så alarmen hjælper mig ikke det store.Landbo skrev: ↑9. marts 2025 17:50 Lad endelig være med og forsøge at "kortslutte" nogle nogle af ledningerne på må og få som cykelmanden foreslår, da sådanne forsøg hurtigt kan udløse en større regning til ny controller/display og måske et ledningsnet.Du må ind og "grave" i alarmen.
Hilsen Leif.
- Landbo
- 12. Rang
- Køretøjer: GEV1000 45 Km/h
- Geografisk sted: Thy
Jo tak for info.ChristofferTern skrev: ↑9. marts 2025 21:03
Det lyder i hvertfald sådan på min, da blinklyden blev dæmpet samtidigt med at jeg dækkede alarmen til. Men indtil videre er lyden blevet dæmpet nok til at jeg nok venter med at grave i indmaden, men opdatere herinde hvis jeg finder ud af en smart måde at aflive alarmen. Min står alligevel aldrig med batteriet i, så alarmen hjælper mig ikke det store.
Jeg formoder folk vil stjæle en GEV1000 for at få fingrene i batteriet og ikke selve knallerten.
Hilsen Leif.