GPS tracker

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
Brugeravatar
GYS
9. Rang
9. Rang
Køretøjer: Yamasaki GYS
Motorcykel: Duke 200

Re: GPS tracker

Ulæst indlæg af GYS »

Min erfaring er, at tyve er mindre interesseret i motorcykler end i scootere og knallerter. Låser jeg min motorcykel med ratlåsen, så er den godt sikret. Jeg har dog også en tyverialarm, samt indbygget GPS, men den indbyggede GPS ved tyven jo ikke. Indtil nu har aldrig været forsøg på tyveri, men jeg bor også på landet i Jylland, og der er ikke mange tyverier i området - de fleste lader døren stå åben, når de ikke er hjemme... Måske er risikoen mindre her. Dog, tror jeg ikke det var gået hvis det var en knallert. Så vil den være nuppet. Måske er også sværre at komme af med reservedele til motorcykler. Der er langt flere cykel/knallert forhandlere, der måske er villige til at tage imod "brugte" reservedele. For motorcykler vil de fleste forhandlere kun sælge nye reservedele, også af hensyn til sikkerheden. Og de færreste der ejer en motorcykel, vil have dele udskiftet med noget rusten bras.

Jeg tror faktisk at tyve er mere på udkig efter biler - her kan du nemt sælge "brugte" reservedele. Bilejere går ikke meget op i sikkerheden, og de ser ikke efter om mekanikeren har udskiftet bremseskiven og klodser med brugt.
Besvar