Baotian problem
Baotian problem
Hejsa
Jeg har sådan en baotian, som jeg efterhånden har brugt lagt tid på, det køre sådan set fint, men den har et lille problem og det er når man starter den så starter den perfekt, og står fint i tomgang, men hvis man så lader den stå i tomgang, så i det øjeblik hvor chokeren slår fra, så dør den også er den umuligt at starte igen, den prøver kan man høre men det er som om den for får lidt benzin, jeg kan så holde for indsugningen til luftfilteret så den ikke får noget luft også kommer den igang igen, også kan man køre uden problemer, og det samme glæder faktisk også hvis du starter den når den er kold også køre de afsted så er der ikke nogle problemer, det er kun hvis du laver det nummer med at starte den også lader den stå i tomgang så går der noget galt i den overgang fra choker til ikke choker, så jeg tænker kan det være choker er for hurtig til at slå fra i forhold i forhold til hvad der er normalt er det muligt? skal siges ventilerne er tjekket og kontrolleret og karburatoren er blevet renset osv..
på forhånd tak
Peter
Jeg har sådan en baotian, som jeg efterhånden har brugt lagt tid på, det køre sådan set fint, men den har et lille problem og det er når man starter den så starter den perfekt, og står fint i tomgang, men hvis man så lader den stå i tomgang, så i det øjeblik hvor chokeren slår fra, så dør den også er den umuligt at starte igen, den prøver kan man høre men det er som om den for får lidt benzin, jeg kan så holde for indsugningen til luftfilteret så den ikke får noget luft også kommer den igang igen, også kan man køre uden problemer, og det samme glæder faktisk også hvis du starter den når den er kold også køre de afsted så er der ikke nogle problemer, det er kun hvis du laver det nummer med at starte den også lader den stå i tomgang så går der noget galt i den overgang fra choker til ikke choker, så jeg tænker kan det være choker er for hurtig til at slå fra i forhold i forhold til hvad der er normalt er det muligt? skal siges ventilerne er tjekket og kontrolleret og karburatoren er blevet renset osv..
på forhånd tak
Peter
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11342
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Baotian problem
Du kan tage stikket af til chokeren så den altid er åben så kan du teste mere.
Tjek at det holder tæt der hvor karburatoren/indsugningsstudsen/luftfilter/slanger er monteret så ikke der komme luft ind steder hvor det ikke skal.
Så kan du rense karburatoren. Dyserne, alle de små gange/huller. Specielt ved tomgangsdysen.
Tjek at det holder tæt der hvor karburatoren/indsugningsstudsen/luftfilter/slanger er monteret så ikke der komme luft ind steder hvor det ikke skal.
Så kan du rense karburatoren. Dyserne, alle de små gange/huller. Specielt ved tomgangsdysen.
Re: Baotian problem
Hejsa
Hvis den ikke var tæt de der steder, så ville den vel ikke kunne holde tomgang, synes normalt når der kommer "falsk" luft ind så køre den meget op og ned i tomgang, men det er en god ide det med at prøve at tage stikket af også se hvad der så sker.. har du prøvet at chockeren er for hurtíg til at lukke? for jeg har kun prøvet hvor de ikke virker..
Tak
Peter
Hvis den ikke var tæt de der steder, så ville den vel ikke kunne holde tomgang, synes normalt når der kommer "falsk" luft ind så køre den meget op og ned i tomgang, men det er en god ide det med at prøve at tage stikket af også se hvad der så sker.. har du prøvet at chockeren er for hurtíg til at lukke? for jeg har kun prøvet hvor de ikke virker..
Tak
Peter
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11342
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Baotian problem
Nej har jeg ikke prøvet.
Re: Baotian problem
ok så du tænker måske ikke det er det der er problemet? kan det være noget dysse noget eller justering?
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11342
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Baotian problem
Har aldrig hørt om en choker der lukker for hurtigt.
Måske. De er meget små de huller der er i dyserne osv. Specielt tomgangsdysen.
Du kan da prøve og justere tomgangen højere. ½ eller 1 omgang i urets retning og prøve forskellen.
Måske. De er meget små de huller der er i dyserne osv. Specielt tomgangsdysen.
Du kan da prøve og justere tomgangen højere. ½ eller 1 omgang i urets retning og prøve forskellen.
Re: Baotian problem
Jeg har her igår haft karburatoren skildt ad og blæst alt igennem og jeg kunne se at der var hul igennem dyserne, men om hullet er den størrelse som det skal være ved jeg jo ikke..
Er det tomgang dyssen der 100% styrte når den står i tomgang, for så kunne jeg jo prøve at smide en anden dysse i, har nogle karburatore liggene
Men som sagt er der jo kun et problem når den går fra kold til varm det er jo ikke et konstant problem.
Er det tomgang dyssen der 100% styrte når den står i tomgang, for så kunne jeg jo prøve at smide en anden dysse i, har nogle karburatore liggene
Men som sagt er der jo kun et problem når den går fra kold til varm det er jo ikke et konstant problem.
Re: Baotian problem
Hej igen
Fandt lige den her på din side det er vi virkelig godt beskrevet og godt arbejde.. https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... urator.php
Fandt lige den her på din side det er vi virkelig godt beskrevet og godt arbejde.. https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... urator.php
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11342
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Baotian problem
Tomgangsdysen og blandingsskruen skulle have mest betydning ved tomgang i følge billedet på https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... ingsomrade