Hejsa
Jeg har lige læst din side lukker, det er jeg ked af at høre, synes
det er rigtig mange gode ting herinde, og jeg har tit brugt den for at
få hjælp til et problem jeg har haft men en scooter, så jeg håber
siden kommer op igen.. Må jeg spøger om hvorfor du ikke kan få lov
at betale for at siden kan forsætte?
Så vil jeg også høre om en anden ting jeg er ved at lave en kymco
like, og den har et problem med at den skyder ud af udstødningen når
man slipper gassen.. jeg fandt så det her på den side... men når du
skriver "Mager blanding i tomgangs system" hvordan kan jeg styre jeg
det?
"Udstødning siger knald ved deacceleration
• Mager blanding i tomgangs system
• Fejl på air cut off valve"
Tak
Peter
lukning og 4 takt problem
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11342
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: lukning og 4 takt problem
Angående lukning så skriv gerne i scootergrisen.dk lukker så spørgsmål/svar er samlet.
Hvis den siger knald fra udstødningen ved deacceleration (når du slipper gashåndtaget) så er det muligvis fordi udstødningen får for meget luft ind.
Tjek om din karburator har et air cut off valve-system til at modvirke det.
https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... _off_valve
Tjek om din udstødning er utæt så den kan suge luft ind.
Hvis den er utæt så larmer den nok mere og du kan muligvis se sort kulstof der hvor den er utæt.
Du kan også prøve og tjekke at indsugningsstuds og vakuumslanger er tætte.
Hvis den siger knald fra udstødningen ved deacceleration (når du slipper gashåndtaget) så er det muligvis fordi udstødningen får for meget luft ind.
Tjek om din karburator har et air cut off valve-system til at modvirke det.
https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... _off_valve
Tjek om din udstødning er utæt så den kan suge luft ind.
Hvis den er utæt så larmer den nok mere og du kan muligvis se sort kulstof der hvor den er utæt.
Du kan også prøve og tjekke at indsugningsstuds og vakuumslanger er tætte.
Re: lukning og 4 takt problem
Hejsa
Tak for hjælp, jeg har ikke haft tid til at kigge på det du forslå endnu, men jeg tænkte på, den har fået en ny udstødning på en uoriginal, tror du den i sig selv kan være skyld i det? men den er ikke utæt det er jeg sikker på for den slukker med det samme når jeg sætter en finger på udstødningen.. men ellers vil jeg lige tjekke det andet du skrev..
Tak
Tak for hjælp, jeg har ikke haft tid til at kigge på det du forslå endnu, men jeg tænkte på, den har fået en ny udstødning på en uoriginal, tror du den i sig selv kan være skyld i det? men den er ikke utæt det er jeg sikker på for den slukker med det samme når jeg sætter en finger på udstødningen.. men ellers vil jeg lige tjekke det andet du skrev..
Tak
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11342
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: lukning og 4 takt problem
Nogle udstødninge har et lille påvejset rør på forrøret til at suge ekstra luft ind til katalysatoren.
Har din det?
Vis gerne nogen billeder af udstødningen.
På Kymco Like er vist det sekundære luftindsugningssystem:
https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... system.php
Der er vakuumslange fra indsugningsstudsen til det sekundære luftindsugningssystem. Tjek at den er tæt og at det sekundære luftindsugningssystem er tæt der hvor den er samlet. Du kan prøve og prøve og tage vakuumslange af indsugningsstudsen og suge og puste og se om det holder tæt.
Der kan også sidde en bolt på et påsvejset gevind på forrøret. Tjek at den er der.
Og at udstødningen passer (sammenligne med original) der hvor den monteres på topstykket og at korrekt ny pakning bruges og at den sidder korrekt så det er tæt.
Har din det?
Vis gerne nogen billeder af udstødningen.
På Kymco Like er vist det sekundære luftindsugningssystem:
https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... system.php
Der er vakuumslange fra indsugningsstudsen til det sekundære luftindsugningssystem. Tjek at den er tæt og at det sekundære luftindsugningssystem er tæt der hvor den er samlet. Du kan prøve og prøve og tage vakuumslange af indsugningsstudsen og suge og puste og se om det holder tæt.
Der kan også sidde en bolt på et påsvejset gevind på forrøret. Tjek at den er der.
Og at udstødningen passer (sammenligne med original) der hvor den monteres på topstykket og at korrekt ny pakning bruges og at den sidder korrekt så det er tæt.