Sidestøttesfods kontakt v-clic Peugeot 30km /t

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
ldkvejle
1. Rang
1. Rang
Køretøjer: Hejsa ..
Kører på en Peugeot v-clic 30 km/t som har en defekt sidestøttefods kontakt og vil gerne ha' den ud af funktion pga fugt, det gør den ikke starter... Mit spørgsmål er om jeg kan klippe de to ledninger som går ind i kontakt og bagefter sætte en muffe om dem så kontakt er ude af funktion eller skal jeg fjerne hele kontakt .. Går ud fra de to ledninger skal vikles sammen i en muffe så der er strøm igennem dem .. ???
Hejsa Lars.

Sidestøttesfods kontakt v-clic Peugeot 30km /t

Ulæst indlæg af ldkvejle »

Hej .. Jeg kører på en Peugeot v- clic 30km/t som har en defekt sidestøttefods kontakt..
Mit spørgsmål er om jeg bare kan klippe de to ledninger som går ind i kontakt og om jeg skal samle de to ledninger i en muffe når de er klippet.. Vil ha' den kontakt ud af funktion pga fugt.. der gør den ikke starter i fugtig vejr.
Håber der er nogle der ved hvordan man får den ud af funktion så den kører igen.

Hejsa ldk.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Re: Sidestøttesfods kontakt v-clic Peugeot 30km /t

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg kan ikke se kontakten på eldiagrammet.
Men det er jo bare at tage stikket af og prøve om elstarteren virker.
Eller sætte et multimeter i stikket og slå støttebenet op og ned.

Fandt et enkelt billede i en af filerne.
peugeot_vclic_sidestottebenskontakt.jpg
peugeot_vclic_sidestottebenskontakt.jpg (7.42 KiB) Vist 3616 gange
Brugeravatar
ldkvejle
1. Rang
1. Rang
Kører på en Peugeot v-clic 30 km/t som har en defekt sidestøttefods kontakt og vil gerne ha' den ud af funktion pga fugt, det gør den ikke starter... Mit spørgsmål er om jeg kan klippe de to ledninger som går ind i kontakt og bagefter sætte en muffe om dem så kontakt er ude af funktion eller skal jeg fjerne hele kontakt .. Går ud fra de to ledninger skal vikles sammen i en muffe så der er strøm igennem dem .. ???
Hejsa Lars.

Tak for svar..

Kan starte scooteren selvom støttefod er nede, det tyder jo på kontakt er defekt.. Sidder jo et dumt sted så fugt og regn nemt kan komme ind i kontakt.. så derfor vil jeg gerne ha' sat den ud af spillet.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Tag gerne billeder og skrue de to skruer ud osv. og kig på stik og slå støtteben op og ned så vi kan se hvordan det er lavet.
Når låget er taget af kan man formodentlige se hvordan det er lavet.
Brugeravatar
ldkvejle
1. Rang
1. Rang
Hejsa Lars.

Billede af kontakt..
Støttefod ligner den på billede.
Vedhæftede filer
Billede af kontakt
Billede af kontakt
scootergrisen
15. Rang
15. Rang