Baotian danner ikke vacuum

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
hhsk
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 9
Tilmeldt: 18. februar 2011 13:36
Scootere: CPI Oliver
Baotian BT49qt-9

Baotian danner ikke vacuum

Ulæst indlæg af hhsk »

Vi kom til at benzinhanen var den type som er skruet fast, og med to slanger. Når jeg holder fingeren på sugestudsen og kører på starteren kan man slet ikke mærke at den suger. Jeg tror man kan udelukke benzinhanen da det løber fint når jeg suger med munden og ikke specielt kraftigt. tænker på om det kan være en brændt ventil, men jeg ved ikke om det gør at den ikke danner vacuum?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11248
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Baotian danner ikke vacuum

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg kender ikke noget til brændte ventiler.
Hvis du bruger hånden til at "træde" på kickstarteren kan du så mærke at der er forskel i modstanden (altså kompression) ?

Hvis du nu tager karburatoren af og bruger el starteren kan du så mærke noget vakuum der hvor karburatoren sad når du holder hånden for hullet ?
Prøv og put en nål gennem hullet hvor vakuumslangen sidder på indsugnignsstuden og se om der er hul igennem.
Brugeravatar
hhsk
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 9
Tilmeldt: 18. februar 2011 13:36
Scootere: CPI Oliver
Baotian BT49qt-9

Re: Baotian danner ikke vacuum

Ulæst indlæg af hhsk »

Det med nålen har jeg prøvet, det andet prøver jeg i morgen tidlig. Men forløbig tak
Brugeravatar
hhsk
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 9
Tilmeldt: 18. februar 2011 13:36
Scootere: CPI Oliver
Baotian BT49qt-9

Re: Baotian danner ikke vacuum

Ulæst indlæg af hhsk »

Så er det prøvet med indsugningsstudsen taget af og en finger for, SÅ sugede den. jeg har nu renset den af på topstykket og renset studsens anlægsflade. Der er nye 0-ringe på begge sider af den tykke plastpakning så hvor f..... er den utæt? er der nogen bud?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11248
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Baotian danner ikke vacuum

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så prøv at sætte karburatoren på igen også tag luftfilterkanal af på den anden side af karburatoren og hold hånden for der og se om der er vakuum. Ellers må karburatoren jo være utæt.
Brugeravatar
hhsk
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 9
Tilmeldt: 18. februar 2011 13:36
Scootere: CPI Oliver
Baotian BT49qt-9

Re: Baotian danner ikke vacuum

Ulæst indlæg af hhsk »

Ja det er rigtigt nogen gange skal man hjælpes lidt på vej. den store gasspjæld membran har den nogen betydning i den forbindelse?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11248
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Baotian danner ikke vacuum

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg ved det ikke rigtigt.
Brugeravatar
hhsk
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 9
Tilmeldt: 18. februar 2011 13:36
Scootere: CPI Oliver
Baotian BT49qt-9

Re: Baotian danner ikke vacuum

Ulæst indlæg af hhsk »

Jeg har nu prøvet at afmontere luftfilterslangen og holde hånden for samtidig med at jeg kører med el-starteren. Den suger fint og der vælter benzin bagud. Så jeg forstår ikke hvorfor den ikke starter?
Brugeravatar
hhsk
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 9
Tilmeldt: 18. februar 2011 13:36
Scootere: CPI Oliver
Baotian BT49qt-9

Re: Baotian danner ikke vacuum

Ulæst indlæg af hhsk »

Nu har jeg fået vacuum på og den giver fint benzin, der er fin blå gnist på tændrøret, som bliver vådt når jeg kører en tid med el-starteren, men om den starter nejnej nejnej nejnej
Brugeravatar
hhsk
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 9
Tilmeldt: 18. februar 2011 13:36
Scootere: CPI Oliver
Baotian BT49qt-9

Re: Baotian danner ikke vacuum

Ulæst indlæg af hhsk »

Så gik det helt galt, gnisten forsvandt. Jeg har så skitet stator fik en ved west-import, eneste forskel på den og den gamle er farven på ledningen til pick up. Men det hjajp heller ikke. jeg plejer at kunne måle et signal fra pick up men det kan jeg ikke nu. sidder der andre sikringer på en baotian end den glassikring nede ved batteriet?
Besvar