Scooter vil slet ikke starte når den er våd

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
nrbbi
1. Rang
1. Rang
Køretøjer: PGO New Ligero

Scooter vil slet ikke starte når den er våd

Ulæst indlæg af nrbbi »

Hej

Min scooter, en PGO New Ligero, står normalt udenfor om natten. Jeg dækker den altid til med et scooter cover. Når det af og til sker at den parkeres andetsteds hvor jeg ikke har coveret med, bliver den selvfølgelig våd når det regner. Og her kommer problemet så. Scooteren vil nemlig ikke starte når den er våd. Hverken på el-starter eller kickstarter. Jeg har af og til held med kort at få den igang med kickstarteren, men den går ud efter et par sekunder uanset om jeg giver en smule gas eller ej. Når den efter et par dage er blevet tør kan den starte igen. Dog kun på kickstarter, og den skal varme op i ca. 5 minutter (ellers hakker den).

Jeg har ikke forstand på scootere, så jeg håber I vil hjælpe mig.

Tak
Brugeravatar
Supercharger
9. Rang
9. Rang
Køretøjer: Adly Gazelle (TMP) 45 Km/t.
PGO G-Max 30 Km/t.
Geografisk sted: Sjælland

Re: Scooter vil slet ikke starte når den er våd

Ulæst indlæg af Supercharger »

Hvis du har mulighed for det sprøjt WD40 på alle multistik. bedre hvis du kan skille dem ad og motionere stikkene.
når det er klaret kan du afslutte med vaselinefedt på spray-
Brugeravatar
nrbbi
1. Rang
1. Rang
Køretøjer: PGO New Ligero

Ulæst indlæg af nrbbi »

supercharger skrev:Hvis du har mulighed for det sprøjt WD40 på alle multistik. bedre hvis du kan skille dem ad og motionere stikkene.
når det er klaret kan du afslutte med vaselinefedt på spray-
Hvor på stikkene skal jeg sprøjte WD-40? Og hvad mener du med at motionere dem? Hvor skal jeg bruge vaselinefedt?

Tak!
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det er nok dårlig elektrisk forbindelse fordi det viser sig gerne i fugtigt vejr.
Du kan eventuelt teste alt det elektriske, lys osv. når den ikke vil starte og se hvad der virker og ikke virker så kan du måske få en ide om hvor den dårlige forbindelse er.
Gå alle stik/forbindelser igennem.
Du kan starte med sikringer, stelforbindelse og alt det med tændingssystemet og tændingslåsen.

Kig efter grønt ir, det viser hvor der er dårlig forbindelse.
https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... orbindelse
På min scooter har der været grønt ir på tændrørskablet, stikket til tændingslåsen og ved et ben i CDI-boksens stik.

Ikke sikkert det er en god ide at scooteren er tildækket hele tiden for det kan være det holder på fugten.
Hvis du har mulighed for det så parker scooteren et sted hvor solen har mulighed for at varme den.
Besvar