
Jeg har netop købt en 2008 Kymco Agility 4T 30 8.000km til datteren. Den var forrygende billig, fordi den var kørt tør for olie. Heldigvis virker det til, at det eneste der har taget skade er stemplel og cylinderen.
Men, hvor er olien egentlig blevet af ?
Den drypper tilsyneladende ikke, så olien må være blevet forbrændt...
Stempelringene var hele - men måske de har siddet fast ?
- Eller måske tætningerne på ventilstammerne, er defekte ?
Eller kan olien mon være forsvundet via ånderøret der går mellem topdæksel og luftfilterkassen - det var der nemlig slidt hul på, da slangen havde kørt mod bagdækket. - men så burde knallerten og bagdakket jo være fedtet ind i olie ?
Er højt olieforbrug et kendt problem for denne motor ?
Har I mon gjort jer nogle erfaringer med det ?
Jeg ville jo godt se om jeg kunne undgå, at den lavede samme trick, med det nye cylinder kit

Det bør måske nævnes, at knallerten er lovlig.