Så er der bestilt 2 nye pære ved KGI.
De er sørme også dyre.
Men tror ikke det er dem der driller, når dyret går i tomgang lyser de begge 2, som de plejer, men så snart jeg giver gas, tænder de som de plejer på fuld kraft(nærlys), hvorefter de går i sort efter 2-5 sekunder.
Har snakket med min lokale scooterpusher, omkring dette med 2 relæer som beskrevet, men det gider han ikke være med til. Gad vide om der er en pusher i Odense der vil, mod betaling.
Så alt i alt en skam jeg ikke selv kan hitte ud af sådan noget.
Nåh vi må håbe det er lyskontrolboksen, som er bestilt der fejler, ellers må det være CDI der driller. (Endnu en kæmpe udgift)
Min mening er at det måske er for dårligt af Kymco, at levere scootere af så dårlig kvalitet, det er jo ikke de billigste i indkøb.
Har ofret mange penge i de næsten 2 år jeg har kørt på dyret, 14000 kr anskaffelse 8 x service a ca. 1500kr = 12000kr så udgifter på ca 26000kr på næsten 2 år
Kymco super 8 50 cc 4 takt 30 kmt 24 mdr. Gammel kørt 14000 km
- Jps
- 13. Rang
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 8.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: Kymco super 8 50 cc 4 takt 30 kmt 24 mdr. Gammel kørt 14000 km
Det er jo meget normalt at værksteder er dyre, derfor må man lære at servicere selvHenskow skrev:Så er der bestilt 2 nye pære ved KGI.
De er sørme også dyre.
Men tror ikke det er dem der driller, når dyret går i tomgang lyser de begge 2, som de plejer, men så snart jeg giver gas, tænder de som de plejer på fuld kraft(nærlys), hvorefter de går i sort efter 2-5 sekunder.
Har snakket med min lokale scooterpusher, omkring dette med 2 relæer som beskrevet, men det gider han ikke være med til. Gad vide om der er en pusher i Odense der vil, mod betaling.
Så alt i alt en skam jeg ikke selv kan hitte ud af sådan noget.
Nåh vi må håbe det er lyskontrolboksen, som er bestilt der fejler, ellers må det være CDI der driller. (Endnu en kæmpe udgift)
Min mening er at det måske er for dårligt af Kymco, at levere scootere af så dårlig kvalitet, det er jo ikke de billigste i indkøb.
Har ofret mange penge i de næsten 2 år jeg har kørt på dyret, 14000 kr anskaffelse 8 x service a ca. 1500kr = 12000kr så udgifter på ca 26000kr på næsten 2 år

Tilbage i 2001 hvor jeg købte den 1. Dr. Big (15.000 kr), blev den serviceret frem til de 21.000 km. Det kostede så lige 11.000 kr. Så det var 26.000 kr på ca 1½ år.
Og det er med garanti lyskontrolboksen, der er gået sig en tur.
- Henskow
- 4. Rang
- Køretøjer: Kymco super 8 50 cc 4 takt
- Geografisk sted: Odense
Hej med jer
Har modtaget lyskontrolboksen med posten idag, så nu er den monteret og ser ud til at det virker. Så det må være lyskontrolboksen der er rejst til de evige Kymco marker
Tak for jeres hjælp og input.
Et lille tillægs spørgsmål, baglygte pære til Kymco helst LED hvad skal jeg kigge efter, send gerne link
Forsat god weekend til hele forummet
HENSKOW
PS fik en helt gratis ved importør, godt gået
Har modtaget lyskontrolboksen med posten idag, så nu er den monteret og ser ud til at det virker. Så det må være lyskontrolboksen der er rejst til de evige Kymco marker
Tak for jeres hjælp og input.
Et lille tillægs spørgsmål, baglygte pære til Kymco helst LED hvad skal jeg kigge efter, send gerne link
Forsat god weekend til hele forummet
HENSKOW
PS fik en helt gratis ved importør, godt gået
-
- 15. Rang
Der står noget om HS1 og H4 på:
http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... sk_lys.php
HS1 er vist gerne 35/35 watt og H4 er vist gerne 60/55 watt.
Så det vil muligvis gå ud over batteriopladning og måske smelte lygten eller sætte ild til noget at sætte dem der bruger flere watt i.
Også er H4 nærlys sikkert også asymetriske så de lyse ikke så meget til venstre.
http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... sk_lys.php
HS1 er vist gerne 35/35 watt og H4 er vist gerne 60/55 watt.
Så det vil muligvis gå ud over batteriopladning og måske smelte lygten eller sætte ild til noget at sætte dem der bruger flere watt i.
Også er H4 nærlys sikkert også asymetriske så de lyse ikke så meget til venstre.