Kymco super 8 50 cc 4 takt 30 kmt 24 mdr. Gammel kørt 14000 km

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Henskow
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 33
Tilmeldt: 27. juli 2015 18:06
Køretøjer: Kymco super 8 50 cc 4 takt
Geografisk sted: Odense

Re: Kymco super 8 50 cc 4 takt 30 kmt 24 mdr. Gammel kørt 14000 km

Ulæst indlæg af Henskow »

Så er der bestilt 2 nye pære ved KGI.
De er sørme også dyre.
Men tror ikke det er dem der driller, når dyret går i tomgang lyser de begge 2, som de plejer, men så snart jeg giver gas, tænder de som de plejer på fuld kraft(nærlys), hvorefter de går i sort efter 2-5 sekunder.
Har snakket med min lokale scooterpusher, omkring dette med 2 relæer som beskrevet, men det gider han ikke være med til. Gad vide om der er en pusher i Odense der vil, mod betaling.
Så alt i alt en skam jeg ikke selv kan hitte ud af sådan noget.
Nåh vi må håbe det er lyskontrolboksen, som er bestilt der fejler, ellers må det være CDI der driller. (Endnu en kæmpe udgift)
Min mening er at det måske er for dårligt af Kymco, at levere scootere af så dårlig kvalitet, det er jo ikke de billigste i indkøb.
Har ofret mange penge i de næsten 2 år jeg har kørt på dyret, 14000 kr anskaffelse 8 x service a ca. 1500kr = 12000kr så udgifter på ca 26000kr på næsten 2 år
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3608
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 8.500 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Kymco super 8 50 cc 4 takt 30 kmt 24 mdr. Gammel kørt 14000 km

Ulæst indlæg af Jps »

Henskow skrev:Så er der bestilt 2 nye pære ved KGI.
De er sørme også dyre.
Men tror ikke det er dem der driller, når dyret går i tomgang lyser de begge 2, som de plejer, men så snart jeg giver gas, tænder de som de plejer på fuld kraft(nærlys), hvorefter de går i sort efter 2-5 sekunder.
Har snakket med min lokale scooterpusher, omkring dette med 2 relæer som beskrevet, men det gider han ikke være med til. Gad vide om der er en pusher i Odense der vil, mod betaling.
Så alt i alt en skam jeg ikke selv kan hitte ud af sådan noget.
Nåh vi må håbe det er lyskontrolboksen, som er bestilt der fejler, ellers må det være CDI der driller. (Endnu en kæmpe udgift)
Min mening er at det måske er for dårligt af Kymco, at levere scootere af så dårlig kvalitet, det er jo ikke de billigste i indkøb.
Har ofret mange penge i de næsten 2 år jeg har kørt på dyret, 14000 kr anskaffelse 8 x service a ca. 1500kr = 12000kr så udgifter på ca 26000kr på næsten 2 år
Det er jo meget normalt at værksteder er dyre, derfor må man lære at servicere selv ;)
Tilbage i 2001 hvor jeg købte den 1. Dr. Big (15.000 kr), blev den serviceret frem til de 21.000 km. Det kostede så lige 11.000 kr. Så det var 26.000 kr på ca 1½ år.

Og det er med garanti lyskontrolboksen, der er gået sig en tur.
Brugeravatar
Henskow
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 33
Tilmeldt: 27. juli 2015 18:06
Køretøjer: Kymco super 8 50 cc 4 takt
Geografisk sted: Odense

Re: Kymco super 8 50 cc 4 takt 30 kmt 24 mdr. Gammel kørt 14000 km

Ulæst indlæg af Henskow »

Hej med jer

Har modtaget lyskontrolboksen med posten idag, så nu er den monteret og ser ud til at det virker. Så det må være lyskontrolboksen der er rejst til de evige Kymco marker
Tak for jeres hjælp og input.

Et lille tillægs spørgsmål, baglygte pære til Kymco helst LED hvad skal jeg kigge efter, send gerne link

Forsat god weekend til hele forummet

HENSKOW

PS fik en helt gratis ved importør, godt gået
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11398
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kymco super 8 50 cc 4 takt 30 kmt 24 mdr. Gammel kørt 14000 km

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Der står noget om HS1 og H4 på:
http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... sk_lys.php

HS1 er vist gerne 35/35 watt og H4 er vist gerne 60/55 watt.
Så det vil muligvis gå ud over batteriopladning og måske smelte lygten eller sætte ild til noget at sætte dem der bruger flere watt i.
Også er H4 nærlys sikkert også asymetriske så de lyse ikke så meget til venstre.
Besvar