start/ladeproblemer

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Mille
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 5
Tilmeldt: 8. februar 2016 06:50

Re: start/ladeproblemer

Ulæst indlæg af Mille »

Hej alle
Og tak til dig Bette Niels, Jeg har tjekket chokeren efter anvisning på grisens værksted samtidig tjekkede jeg ladningen der viste 13,5 volt så dette er også OK. jeg har samlet kræet igen igen, starter OK. det skal lige siges at jeg ikke har monteret slangen på økoventilen der sidder på afgangsrøret til lyddæmperen. motoren tager omdrejninger og kan justeres men da slangen monteres på filteret dør motoren. Det tyder på at der er et stort udstødningstryktryk på slangen hvilket har en uheldig virkning på karburatoren. er der nogen der har erfaring med dette. jeg påtænker at afmontere slangen og ventilen og afblænde hullet. det skal lige siges at da jeg fik knallerten var slangen ikke monteret hvorefter jeg monterede den da jeg lavede cylinderen, kan dette mon være problemet ??????????????
Brugeravatar
Bette Niels
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 71
Tilmeldt: 1. april 2015 13:10
Scootere: Redexa, Disella, NSU Quickly, Velo Solex 3800,Casal, 5-6 Arlaer, Yamaha 4-gear, Honda Dax, PGO ?, Yamaha TZR 50, Piaggio Tyhpoon, Piaggio NRG Hyper 2 CPI Hussar, Kymco Super8
Geografisk sted: Meget midt i Jylland.

Re: start/ladeproblemer

Ulæst indlæg af Bette Niels »

Hej igen, det bliver både et øh og et bøh, jeg går ud fra at det du kalder økoventilen, det er det jeg kalder sekundær luft, på mange to-takts scootere, der findes, en form for katalysator, som trækker en lille bitte smule benzinblandet luft, igennem dette system, for at forhøje temperaturen i udstødningen, ( typisk derfor at de samme udstødninger ikke holder særligt længe, de bliver udglødet indefra, ) , i dette system, sekundær luften, der sidder nogle små reed ventiler, ligesom dem der sidder i indsugningen, i et lille hus, i mellem den slange du taler om og det siderør som sikkert går ind på udstødningen, måske forrør, i huset sidder der nogle gange et filter, ( var jeg dig så ville jeg tjekke de små ventiler, er det lidt kaput, så vil trykket i din udstødning, sikkert ende oppe i din karburator, filteret skal også være rent...håber at du kan bruge det til noget. :wave:
Brugeravatar
Bette Niels
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 71
Tilmeldt: 1. april 2015 13:10
Scootere: Redexa, Disella, NSU Quickly, Velo Solex 3800,Casal, 5-6 Arlaer, Yamaha 4-gear, Honda Dax, PGO ?, Yamaha TZR 50, Piaggio Tyhpoon, Piaggio NRG Hyper 2 CPI Hussar, Kymco Super8
Geografisk sted: Meget midt i Jylland.

Re: start/ladeproblemer

Ulæst indlæg af Bette Niels »

tjekkede lige grisens værksted, kunne ikke lige finde det jeg mener,, men, et eller andet sted på slangen der sidder der en dims, prøv at tjekke den, send evt et billede, har søgt på din scooter navn og betegnelse, men har ikke kunne finde noget, billeder af slangen fra hvor den stater til hvor den slutter, ville hjælpe, ( om det et er et engangs hus, eller noget der kan reppes.. :wave:
Besvar