Min knallert går i stå når den har kørt lidt tid, som om benzintilførslen forsvinder. Da der ikke så ud til at være noget galt med benzintilførslen ned til karburatoren, var min konklusion at det måske var karburatoren som var problemet.
Jeg opdagede, at knallerten ikke havde nogen karburatoroverløbsslange monteret. På alle billeder af nye karburatorer af samme model er monteret en overløbsslange. Der løb tilsyneladende ingen benzin ud af studsen til karburatoroverløb.
Efter at have købt en benzinslange og monteret den mellem de to studser, kan den ikke starte. Den går i stå med det samme. Og der fosser benzin ud ved luftfilteret til karburatoren - gummistykket til filteret er åbenbart gået i stykker, så der suser benzin ud.
Har jeg gjort noget forkert? Kan det være rigtigt, at der ikke er en slange på karburatoroverløbet mellem de to studser?
Tror den har kørt et par år uden slange, da den i lang tid har haft problem med benzintilførslen.
Billede viser slangen som ikke var monteret, og som efter den er monteret medfører der løber benzin ud ved overgansstykket til luftfilter:

Den viste karburator på billedet er samme type som min karburator, pz19. På min er ikke den flotte bøjle til at holde på slangen men studserne er samme sted, og det er samme karburator.
Kan være korrekt, at der løber benzin ud ved luftfilteret, hvis der er hul på gummistykket til luftfilteret? Er løsningen, at bare skifte luftfilter incl. gummistykket? Eller er løsningen at fjerne slangen mellem overløb og drain?
Luftfilteret har jeg taget af så den kan tørre - der kunne hældes ca. 100ml benzin ud af den.
Update:
Jeg har nu fjernet forbindelsen mellem de to studser igen, og sat luftfilteret på, efter den har tørret natten over. Nu starter den fint, men går stadigt i stå efter et par kilometer.
Har læst et sted, at det er en god idé at skifte motorolie, hvis der har været benzin i luftfilteret - men hvorfor?
Hvorfor er der slangen som vist på billedet. Den sidder tilsyneladende mellem karburator overløbet og karburator dræn. Det virker ikke logisk at der er en slange der? Sætter de bare slangen på en ny karburator og så er meningen at den skal fjernes ved installationen?