agility 30er med 45 motor ?

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
tommy t
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 18
Tilmeldt: 15. december 2013 14:39
Køretøjer: kymco agility

agility 30er med 45 motor ?

Ulæst indlæg af tommy t »

har en kymco agility 30er hvor div begrænsninger er fjernet så den kører omkring 65-70 stykker efter spillometeret... har nu købt en kymco agility 45er billigt som reservedels scooter... huset til bagbremsen/bremsebakkerne på 30eren er flækket eller hvad men kan sige, der lige som røget et stykke af så bagbremsen virker ikke mere... planen var at tage huset fra 45eren men nu er jeg blevet mere varm på at tage hele motoren fra 45eren og sætte over da det nok er noget nemmere end at bytte husene.
spørgsmålet går så på om scooteren stadig betragtes som en ulovlig 30er(som den jo er i forvejen)med 45er motoren eller om den så bliver betragtet som en 45er... håber i kan hjælpe :-)
personligt tror jeg at det stadig betragtes som en ulovlig 30er da den jo stadig har 30er stelnummer og reg attest

mvh tommy
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3578
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: agility 30er med 45 motor ?

Ulæst indlæg af Jps »

Poltiet kigger ikke på motornummer, mere. Men de kan så godt alligevel, finde på det. Ved så ikke, om de så betragter knallerten som værende en 45'r (tror det næppe), da stelnummer jo er en 30'er. Jeg har selv kørt med en 45'r motor, på en af mine gamle Big's, uden der skete noget ved det.
Brugeravatar
tommy t
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 18
Tilmeldt: 15. december 2013 14:39
Køretøjer: kymco agility

Re: agility 30er med 45 motor ?

Ulæst indlæg af tommy t »

ingen andre der har et bud ?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11279
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: agility 30er med 45 motor ?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Mit bud er at køretøjets type fastsættes ud fra stelnummeret.
Altså om så du sætter en traktormotor på så vil jeg mene du bliver straffet som værende kørende på en lille knallert.

Der kan så være forskellige begrænsninger på 30 og 45 som du kan sammenligne.
Der kan være tegn på udstødning osv som du kan sammenligne.
Prøv at kig i typegodkendelserne og på komponentmærkningsskilt og sammenligne det der står.
Brugeravatar
TOCA
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 443
Tilmeldt: 16. november 2014 14:05
Køretøjer: PGO Comet (Solgt)
Peugeot Fox
CPI GTR 50 (45'er) x2
Geografisk sted: København

Re: agility 30er med 45 motor ?

Ulæst indlæg af TOCA »

Det de ser på er, om du har lavet konstruktive ændringer, som får den til at køre hurtigere end det tilladte, og så er de ligeglade med om du kun har pillet noget ud eller sat noget på. Dog kan de beslaglægge ulovlige dele, altså hvis du har monteret noget, og i det her tilfælde vil de jo sige hele motoren.

Det er dog meget lidt sandsynligt, da forskellene på en 30- og en 45 motor normalt er småting, som skive og luftfilter etc.
Brugeravatar
Hangaard
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 83
Tilmeldt: 6. maj 2015 16:48
Køretøjer: VGA Versus LC 45. og dem har jeg så 2 af :-)
Geografisk sted: Midt-Vestjylland

Re: agility 30er med 45 motor ?

Ulæst indlæg af Hangaard »

mon ikke også forsikringen bliver et problem, stelnummeret angiver jo en lille knallert, og det er forbudt at lave konstruktive ændringer, så du kan ikke lovligt sætte en 45 motor på en 30.
Brugeravatar
Hangaard
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 83
Tilmeldt: 6. maj 2015 16:48
Køretøjer: VGA Versus LC 45. og dem har jeg så 2 af :-)
Geografisk sted: Midt-Vestjylland

Re: agility 30er med 45 motor ?

Ulæst indlæg af Hangaard »

... du kan jo heller ikke få en hvid nummerplade til en 45 når din registreringsattest siger det er en lille knallert.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11279
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: agility 30er med 45 motor ?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg vil ikke mene at det er en konstruktiv ændring hvis man laver motoren om så den er ligesom den originale motor.
Altså tager 45 begrænsninger ud og sætter 30 begrænsninger i.
Så har man jo kun skiftet dele, ikke ændret på køretøjet.

Jeg mener ikke at jeg har set nogen køretøjer hvor hele motoren er angivet som 45 eller som 30.
Brugeravatar
Hangaard
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 83
Tilmeldt: 6. maj 2015 16:48
Køretøjer: VGA Versus LC 45. og dem har jeg så 2 af :-)
Geografisk sted: Midt-Vestjylland

Re: agility 30er med 45 motor ?

Ulæst indlæg af Hangaard »

okay har nok misforstået noget, troede at tråd starteren ville ændre 30 til en 45 og det kan man ikke.
Er det samme motor på både 30 og 45 så kan man jo godt skifte dem når bare begrænser flyttes med over.
Besvar