har en kymco agility 30er hvor div begrænsninger er fjernet så den kører omkring 65-70 stykker efter spillometeret... har nu købt en kymco agility 45er billigt som reservedels scooter... huset til bagbremsen/bremsebakkerne på 30eren er flækket eller hvad men kan sige, der lige som røget et stykke af så bagbremsen virker ikke mere... planen var at tage huset fra 45eren men nu er jeg blevet mere varm på at tage hele motoren fra 45eren og sætte over da det nok er noget nemmere end at bytte husene.
spørgsmålet går så på om scooteren stadig betragtes som en ulovlig 30er(som den jo er i forvejen)med 45er motoren eller om den så bliver betragtet som en 45er... håber i kan hjælpe
personligt tror jeg at det stadig betragtes som en ulovlig 30er da den jo stadig har 30er stelnummer og reg attest
Poltiet kigger ikke på motornummer, mere. Men de kan så godt alligevel, finde på det. Ved så ikke, om de så betragter knallerten som værende en 45'r (tror det næppe), da stelnummer jo er en 30'er. Jeg har selv kørt med en 45'r motor, på en af mine gamle Big's, uden der skete noget ved det.
Mit bud er at køretøjets type fastsættes ud fra stelnummeret.
Altså om så du sætter en traktormotor på så vil jeg mene du bliver straffet som værende kørende på en lille knallert.
Der kan så være forskellige begrænsninger på 30 og 45 som du kan sammenligne.
Der kan være tegn på udstødning osv som du kan sammenligne.
Prøv at kig i typegodkendelserne og på komponentmærkningsskilt og sammenligne det der står.
Det de ser på er, om du har lavet konstruktive ændringer, som får den til at køre hurtigere end det tilladte, og så er de ligeglade med om du kun har pillet noget ud eller sat noget på. Dog kan de beslaglægge ulovlige dele, altså hvis du har monteret noget, og i det her tilfælde vil de jo sige hele motoren.
Det er dog meget lidt sandsynligt, da forskellene på en 30- og en 45 motor normalt er småting, som skive og luftfilter etc.
mon ikke også forsikringen bliver et problem, stelnummeret angiver jo en lille knallert, og det er forbudt at lave konstruktive ændringer, så du kan ikke lovligt sætte en 45 motor på en 30.
Jeg vil ikke mene at det er en konstruktiv ændring hvis man laver motoren om så den er ligesom den originale motor.
Altså tager 45 begrænsninger ud og sætter 30 begrænsninger i.
Så har man jo kun skiftet dele, ikke ændret på køretøjet.
Jeg mener ikke at jeg har set nogen køretøjer hvor hele motoren er angivet som 45 eller som 30.
okay har nok misforstået noget, troede at tråd starteren ville ændre 30 til en 45 og det kan man ikke.
Er det samme motor på både 30 og 45 så kan man jo godt skifte dem når bare begrænser flyttes med over.