Ludix snake benzinhane plus begrænsninger

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Aerik
2. Rang
2. Rang
Køretøjer: Peugeot Ludix Snake

Ludix snake benzinhane plus begrænsninger

Ulæst indlæg af Aerik »

Hej,

Jeg har overtaget en peugeot ludix snake. Den starter og kører godt hver gang, men den kører en del mere end de 30, ihvertfald i følge speedometer. 45 km/t er ikke noget problem, medmindre det går stejlt opad og der er god modvind.
Tidligere ejer siger den aldrig er blevet pillet ved, men hvordan kan jeg evt kontrollere dette?

Benzinhanen, er der en der kan fortælle mig, hvordan den skal stå, for ikke at være på reservetank? :oops: Og kan man evt lave en advarselslampe, der kan lyse, når den er ved at løbe tør?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Re: Ludix snake benzinhane plus begrænsninger

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Vil tro den har har automatisk benzinhane som standard men kan da godt være der er sat en manual på.
På de billeder jeg har af manual benzinhane med 3 indstillinger der er der stoppet for benzinen når den er i midten, når håndtaget er vandret.
http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... benzinhane
Og når håndtaget er oppe er den på reservetank tror jeg, så skal det vist forstille at den pege ned på et lille symbol med en halv fyldt beholder.

Men ellers er det jo bare og sætte den til noget også køre noget tid og se om den stopper med at køre for at finde ud af hvad der er hvad.

Hvis der er benzinmåler i så er der en viser på instrumentpanelet, det vil jeg tro der er på den model som standard.

Angående hastigheden så viser speedometer gerne lidt for meget, så du kunne lige prøve at måle med GPS eller køre forbi et sted hvor der står en hastighedsmåler i vejkanten, så kan du se hvor meget den viser for meget.

Også kig ind til variatoren, der sidder gerne en ring mellem de forreste remskiver, eller på Peugeot kan der sidde en ekstra plade bag på som har samme formål som ringen, det gør at kileremmen ikke kan komme så højt op på remskiverne.
Du kan se på remskiverne om det er tilfældet.
Hvis den kan køre næste ved kanten så er den ubegrænset, men hvis der er 2 cm hvor remskiverne ikke er slidte så er den begrænset.

En anden mulighed er at du har købt en stor knallert (45 km/t) og at den køre det den må.
Det kan du muligvis se på stelnummer hvis den ikke har nummerplade på.
Ellers sørg for at få papirene på den med.
Brugeravatar
Aerik
2. Rang
2. Rang

Ulæst indlæg af Aerik »

Den er som standard med manuel hane, der findes flere varianter, også nogle med vacumhane. Det er en 30'er med gul plade.
Jeg får tjekket variator i næste uge, om forhandler har pillet den uden at oplyse tidligere ejer herom.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... pdf#page=7
peugeot_ludix_manuel_benzinhane.jpg
peugeot_ludix_manuel_benzinhane.jpg (22.46 KiB) Vist 5362 gange
Brugeravatar
Aerik
2. Rang
2. Rang

Ulæst indlæg af Aerik »

For dælen jeg har brugt mange timer på at finde en manual. Jeg takker af hjertet!
Brugeravatar
Aerik
2. Rang
2. Rang

Ulæst indlæg af Aerik »

Der er nemlig ingen mærkninger på knallerten.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Du kan finde filer til Peugeot på http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... eugeot.php der er også en til manual til Ludix.
Brugeravatar
Aerik
2. Rang
2. Rang

Ulæst indlæg af Aerik »

Har Googlet jeg ved ikke hvor længe, en skam den side ikke dukkede op inden, men tak.

Lad os sige, at skiven sidder derinde, som forventet, kan man så gøre noget andet ved scooter for at kvæle hastigheden på den?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Jo mindre remskiverne kan komme tæt på hinanden jo lavere bliver topfarten.
Så hvis det var en scooter der var begrænset med en ring mellem de forreste remskiver så kan ringen være bredere på en 30 end på en 45.
Brugeravatar
Aerik
2. Rang
2. Rang

Ulæst indlæg af Aerik »

Men er det noget man kan gøre selv eller?

Igen jeg takker for dine ord
Besvar