Jeg har haft karburatoren af studsen. Og efter det, har jeg ikke kunne kørt med den fordi efter 5 min gider den kun køre i tomgang
Da jeg tog karburatoren af studsen vendte jeg den om og så løb der benzin ud af den. Er det meningen jeg tog også studsen af. Jeg har nu skiftet studsen og sat en ny pakning mellem motor og membran. Hvad kann der være galt?
Det er en Aprilia SR 50 R.
Vh Teitur
Du vel ikke gjort det ordentligt hvis den kørte bedre før.
Kan være studsen har en mindre indre diameter eller pakningen dækker for hullet eller noget med benzin og vakuumslanger, eller membranen.
Så af med det hele igen og kontroller at det er magen til det du havde på før og kontroller at du sætter det ordentligt på så der ikke bliver suget falsk luft ind.
Og ja det er normalt at der kommer benzin ud når man vender karburatoren om.
Hvis du vil undgå det er der en drænskruen i bunden så du kan lukke benzinen ud.
Pakningen dækker ikke noget, prøvede også den gamle studs før jeg skiftede den, har også sikret mig at der tæt alle steder, membranen ser godt ud! Drænstudsen er tilstoppet. Er helt lost
Ikke sikkert den mangler, kan være den bare er lavet sådan på din.
Prøv om du kan puste ind i hullet og tag nogle flere billeder så vi kan se ned i hullet og på den anden side af karburatoren.
Der er vel en tomgangsskrue på den anden side så du kan justere tomgangen.
Jeg kan huske at da jeg havde alle skjoldene af så flyttede jeg lidt på tændspolen da jeg syntes at den ikke sad helt perfekt. Den hænger kun på en 1 skrue og der skal 2 til. Så jeg prøvede lige at rykke lidt på den i dag hvorefter jeg fik stød! Og det hjalp men kun i 10 sekunder. Grunden til at jeg fik stød var fordi tændrørskablen har en sprække. Kan det være derfor at den ikke gider at køre når man sidder på den? altså den kan godt give fuld gas når hjulet hænger frit? :/
Ved det ikke men prøv at lav den ordentligt hvis den skal have stelforbindelse gennem skruen.
Og hvis den skal det så prøv og slib på stellet der hvor den skal have stelforbindelse.