Min "nye" Agility - Styling og udstyr.

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Køretøjer: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Min "nye" Agility - Styling og udstyr.

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Hejsa. :wave:
Ja, der var rigelig at gå i gang med da jeg overtog min brors gamle trætte Kymco Agility fra 2006.
Helt kvæstet i fronten og aldrig set service eller en vaskeklud, men kunne starte (nogle gange) og var sjov at køre aften-ture på.
Men AV hvor var den bare træt at se på :wtf:
DSC00105.JPG
Siden er jeg blevet total "bidt af en gal scooter" og den er nu mit foretrukne transport-middel og min nye hobby.
En sort 2007 blev købt defekt som reservedele, og resultatet må kaldes en Agility 2006/07 i en stor blanding af de bedst dele.
Mekanisk er den løbende blevet "strammet op" og kører og starter nu fint.

Lige nu er der gang i den mat-hvide spraymaling, og den har efterhånden fået nogle spøjse detaljer og udstyr, samt nogle ombygninger jeg vil poste noget af her. :yawn: :lol:
IMG_9357.JPG
I disse dage (forår :thumbup:) er turen så kommet til fælgene. De har altid været kedelige grå og virker meget triste til det skarpe sort/hvide tema på scooteren. Planen er nu sorte fælge med hvide fælgkanter :o

En ide jeg i øvrigt lige har tyv-stjålet fra en anden Grisen-bruger der også går og maler fælge. Takker ;)

Mens jeg skriver dette står de første hvide kanter og tørrer så de kan blive afdækket og få den sorte midte malet.
Jeg kan næsten ikke vente...
IMG_0812.JPG
Brugeravatar
zzzzleepy
9. Rang
9. Rang
Køretøjer: Kymco Agility 50 - 45km/t Årgang 2006, Trip: 15.300km
Komplet Renovering påbegyndt d. 1-2-2014 og 6mdr frem eller til færdig.

Re: Min "nye" Agility - Styling og udstyr.

Ulæst indlæg af zzzzleepy »

Hold da helt ferie!! den var godt nok hærget da...

Det er da lidt af et mesterværk du har begået allerede indtil nu :clap:

glæder mig til at se dine fælge.. har på fornemmelsen du får dem færdige før min er klar :lol: ;)
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang

Takker :wave:
Desværre gik der helt kage i det hvide skidt. Undervejs med at dække det hvide af med tape, røg malingen sgu da med af da jeg lige skulle rette tapen til. :evil:
Om jeg har sjusket eller haft for travlt, eller malingen bare er for billig (38.-) ved jeg ikke, men tape var ude af billedet.
I raseri malede jeg hele dynen sort, og smækkede med døren.
IMG_0826.JPG
Men hov, den der inderste stribe afdæknings-tape så da lidt spændende ud da avispapiret kom af. Hvis nu det blev sat pænt og i hvid.. :think:
Bagdækket er det billigeste sommerdæk fra T-Hansen, (299.-) så jeg håber skisme at det er rundt og ikke hopper!
Men fedt endelig at få dem sorte og et mere "alvorligt" udtryk end de fimse-grå. Det skal sgu nok blive godt.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang

Et hurtigt forsøg.
Det skulle da lige prøves med en hvid tape-stribe på dækket :oops:
En god blød og smidig T-Hansen-tape kom på rundt i kanten, og binder (indtil videre) godt på dækket.
IMG_0832.JPG
IMG_0832.JPG (179.84 KiB) Vist 10087 gange
Ikke ligefrem som planlagt. Men overraskende virkning og nærmest mere et dæk med hvid kant end en fælg.
Et slags White-wall dæk med en temmelig spinkel kant.
Men de "voksede" da lige fra 12" standard til 13" lavprofil, med den der stribe. :o
IMG_0831.JPG
IMG_0831.JPG (152.36 KiB) Vist 10087 gange
Ud og montere og ses på :P
Brugeravatar
zzzzleepy
9. Rang
9. Rang

Det ser slet ikke så tosset ud! :D

glæder mig til at se billede hvor de er monterede og til at høre hvordan tapen holder
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang

Så kom turen til den gamle sure boks. :(

Jeg er blevet rigtig glad for den, til opbevaring og som ryglæg, og den er fast udstyr på scooteren nu.
Men den var jo blank-sort og ridset, og da scooteren væltede en dag og refleksen blev knust, var den nærmest færdig.
box.png
box.png (1019.1 KiB) Vist 10069 gange
Nu har den lige været hos "stylisten" og fået lidt sminke.

Refleksen skar jeg ren for det knuste hjørne, og satte et tilpasset stykke sort plastpotte på med limpisolen. (ja, hva ellers :lol:)
Overfladen blev slebet for ridser og fik lidt silke-mat lak.
For at skjule nogle små hakker og sprækker, prøvede jeg en gang "Testarossa" striber på refleksen som forsøg..... :think:

Lidt fint sandpapir på selve boksen, og en gang mat-sort så den matcher det matte tema på Kværneletten.
Et mystisk resultat, med pæne overflader...
IMG_0851a.jpg
Der burde da næsten sidde nogle noder på de streger der..... :wtf:
Brugeravatar
zzzzleepy
9. Rang
9. Rang

Arr hvad da....

Du har fået en lettere defekt topboks i det typiske "plastik" look til at ligne noget dyrt exklusivt kram! :thumbup: :thumbup: :thumbup:

sys dælme den er blevet flot!! :clap:
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang

Takker, ja lidt spray kan skisme gøre underværker. :thumbup:

Apropos boksen, er den endelig blevet en fast del af "komfort-pakken" på scooteren.
Sidste sommer forsøgte jeg løbende med en anderledes siddestilling da knæene ramte nøglerne, og det originale klap-sæde egentlig sad for langt fremme til mine lange ben.

Efter en masse forsøg med puder ser det nu sådan ud, og endte med at klap-sædet fra 2006eren blev til ryglæn på boksen, og 2007 klap-sædet blev lavet fladere og placeret der hvor jeg sidder bedst.
Ryglænet er skruet til boksen, og sædet er monteret med velcrobånd ind til videre.
Hullerne til klap-sædet fik lidt net over, (klippet ud af en cykel-kurv :lol:) og er nu blevet til "luft-indtag".
Nu kan knæene være der, og ryggen sidder ikke og falder sammen. Det er rart. :thumbup:
Untitledll.png
Untitledll.png (1.29 MiB) Vist 10026 gange
Brugeravatar
zzzzleepy
9. Rang
9. Rang

Du er altså kreativ... har samme problem som dig mht nøglen og har forbandet dens placering op til flere gange :D :D
og ligesom dig kan jeg kun dårligt undværre ryglænet!

måske jeg kan montere min box som jo i forvejen har pude på.. langt nok fremme til at det virker nogenlunde på samme måde... men mellemrummet fra sæde til klappen er nok lidt dum at sidde på :)
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang

Ja, det skulle jeg hilse at sige!
For det mellemrum/kant endte jeg nemlig med at sidde på i laange øøme tider :thumbdown: I øvrigt et par billeder af sidde-stillingen i denne tråd:
http://scootergrisen.org/forum/viewtopic.php?f=4&t=1396

Fik taget et par skud af den Kære i sit nyeste out-fit. Klar til kilometervis af sommer. :wave:
Skulle jeg måske ha taget boksen og de der kæmpe vinter-vind-breaker-hånd-kasser af hos fotografen...
Nej, for det er jo faste dele jeg dårligt kan undvære, og sådan ser den jo ud lige nu.
IMG_0965a.jpg
IMG_0965a.jpg (439.92 KiB) Vist 10000 gange
IMG_0988a.jpg
IMG_0988a.jpg (318.62 KiB) Vist 10000 gange
De originale runde, lyse og store blink-lygter er skiftet til nogle tonede, korte T-hansen lygter.
Spidsen af den Store original bagskærm er skåret af og sat for enden af nummerplade-holderen. Planen er lave en form for afslutning/sammenbygning, så den mere bliver en helhed.
IMG_0908b.jpg
IMG_0908b.jpg (440.51 KiB) Vist 10000 gange
Hullet til sæde-låsen er foreløbig blændet af. (blev træt af at slukke motor for at komme i rummet!) Overvejer at prøve at fuld-spartle det så det helt forsvinder. I stedet hiver jeg i en lille diskret "dut" ved sædet for at åbne.
IMG_0923a.jpg
IMG_0923a.jpg (439 KiB) Vist 10000 gange
Klappen ved støtte-benet kører med op, og beskytter mekanikken til at hæve og sænke benet. Det er skisme blevet elektrisk. :o
(Mere om det senere!) Kick-nød-starteren ligger altid med i rummet, og central-benet "stifter" jeg på ved service og reparation.
IMG_0925a.jpg
IMG_0925a.jpg (322.56 KiB) Vist 10000 gange
Blinklygterne har fået en toning med noget Back-light spray jeg prøvede for første gang. Det virkede nemt.
Bag lygterne sidder en sort plast-skærm og tager vinden, ellers direkte på knæene.
IMG_0946a.jpg
IMG_0946a.jpg (402.59 KiB) Vist 10000 gange
Der var ingen dæksel over midterskruen på fronten, så en lille alu-plade med magnet er "klikket" på skruen for at pynte lidt.
Spejlene er sænket en del for at få bedre udsyn.(De er ret korte.)

Vinter-kasserne kommer nok snart af, men bliver straks erstattet af en slags "sommer-model" jeg roder med for tiden.
Jeg kan sgu ikke undvære en eller anden form for læ for fingrene.
yyt.png
Standard :(
2006-KYMCO-Agility50c.jpg
2006-KYMCO-Agility50c.jpg (40.15 KiB) Vist 10000 gange
YIIR !! :lol:
IMG_1029aa.jpg
IMG_1029aa.jpg (372.82 KiB) Vist 10000 gange
Besvar