Benzin fra karburator på en 139QMB 4 takts motor
- KinaScooter
- 2. Rang
- Indlæg: 11
- Tilmeldt: 12. april 2014 15:21
- Køretøjer: Kina HT50QT-36 Nordia M5
Re: Benzin fra karburator på en 139QMB 4 takts motor
Hej alle som tog sig tid til at hjælpe.
Efter en adskillelse og samling igen af svømmehus og nål på den nye karburator kunne det konstateres at der intet snavs eller urenheder var der i.
Dernæst genmontering og igen check af alle slanger for utætheder men efterspænding af alle clips som holder disse tæt til studserne. Ingen utætheder.
Dernæst start af motor og den sprang igang men igen benzin ud af luftfilter.
Afmontering og tørring af luft filter og genmontering, afmontering af vakuum og benzinslange fra hane og start af motor.
Startede fint og kørte uden brændstof og vakuum slange på.
Da motoren havde brænd det meste brændstof af og var ved at gå i stå genmontering af først brænstofslang og dernæst vakuum slange mens motoren stadig gik og vupti ingen utætheder og motoren kører fint med ny karburator og er indjusteret til en fin tomgang og fuld gas.
Læren for mig har været at det var rigtigt at købe nye karburator. Da jeg skilte den gamle ad var den fuld af snavs i svømmehuset og har aldrig været renset.
Næste erfaring er at det er utroligt vigtigt at der er det rigtig vakuum og benzin tilførsel og at alle slanger er tætte. Det hjalp at tage benzin dækslet af og checke at det var muligt for luft at komme ned i tanken.
Mange tak til alle for god hjælp og et godt forum.
Efter en adskillelse og samling igen af svømmehus og nål på den nye karburator kunne det konstateres at der intet snavs eller urenheder var der i.
Dernæst genmontering og igen check af alle slanger for utætheder men efterspænding af alle clips som holder disse tæt til studserne. Ingen utætheder.
Dernæst start af motor og den sprang igang men igen benzin ud af luftfilter.
Afmontering og tørring af luft filter og genmontering, afmontering af vakuum og benzinslange fra hane og start af motor.
Startede fint og kørte uden brændstof og vakuum slange på.
Da motoren havde brænd det meste brændstof af og var ved at gå i stå genmontering af først brænstofslang og dernæst vakuum slange mens motoren stadig gik og vupti ingen utætheder og motoren kører fint med ny karburator og er indjusteret til en fin tomgang og fuld gas.
Læren for mig har været at det var rigtigt at købe nye karburator. Da jeg skilte den gamle ad var den fuld af snavs i svømmehuset og har aldrig været renset.
Næste erfaring er at det er utroligt vigtigt at der er det rigtig vakuum og benzin tilførsel og at alle slanger er tætte. Det hjalp at tage benzin dækslet af og checke at det var muligt for luft at komme ned i tanken.
Mange tak til alle for god hjælp og et godt forum.
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11333
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Benzin fra karburator på en 139QMB 4 takts motor
Så du tog vakuumslange og benzinslage af benzinhanen og satte dem på igen samme sted og var problemet væk ?
- KinaScooter
- 2. Rang
- Indlæg: 11
- Tilmeldt: 12. april 2014 15:21
- Køretøjer: Kina HT50QT-36 Nordia M5
Re: Benzin fra karburator på en 139QMB 4 takts motor
Desvære glæden varede kort.
Efter en kort prøvetur - oppe på center støttefoden begyndte det at løbe ud af luftfilter kassen igen.
Havd er der galt siden at der presses benzin ind i luftfiltret.
Efter en kort prøvetur - oppe på center støttefoden begyndte det at løbe ud af luftfilter kassen igen.
Havd er der galt siden at der presses benzin ind i luftfiltret.
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11333
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Benzin fra karburator på en 139QMB 4 takts motor
Prøv og tag nogle billeder af de forskellige dele.
- KinaScooter
- 2. Rang
- Indlæg: 11
- Tilmeldt: 12. april 2014 15:21
- Køretøjer: Kina HT50QT-36 Nordia M5
Re: Benzin fra karburator på en 139QMB 4 takts motor
Glæden var kort.
Efter en længere prøvekørsel drypper der stadig brændstof ud af luftfiltret.
Synes som om der er forkert vakuum et eller andet sted og det virker mærkeligt at brændstoffet presses op i luftfilter indsugningen for derefter at løbe ud i filtret.
Har forsøgt det meste af det anbefalede og der må være noget andet galt?
Efter en længere prøvekørsel drypper der stadig brændstof ud af luftfiltret.
Synes som om der er forkert vakuum et eller andet sted og det virker mærkeligt at brændstoffet presses op i luftfilter indsugningen for derefter at løbe ud i filtret.
Har forsøgt det meste af det anbefalede og der må være noget andet galt?
- Kymconørden
- 11. Rang
- Indlæg: 1264
- Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
- Køretøjer: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008
Re: Benzin fra karburator på en 139QMB 4 takts motor
Det er skisme mystisk
Det er jo kun vacuumhanen og nåleventilen der kan forhindre benzinen i bare at løbe ned gennem karburatoren og oversvømme den. Står de begge åben vil det stille rende ud til tanken er tom...
Har du prøvet at suge i vacuum-slangen så hanen åbner og benzinen løber ned i karburatoren, uden luftfilter på så du kan se hvor det kommer ud?
At du fik det til at stoppe med at løbe og kørt en kort testtur, tyder da på at der sker et eller andet når du roder med det
Det er jo kun vacuumhanen og nåleventilen der kan forhindre benzinen i bare at løbe ned gennem karburatoren og oversvømme den. Står de begge åben vil det stille rende ud til tanken er tom...
Har du prøvet at suge i vacuum-slangen så hanen åbner og benzinen løber ned i karburatoren, uden luftfilter på så du kan se hvor det kommer ud?
At du fik det til at stoppe med at løbe og kørt en kort testtur, tyder da på at der sker et eller andet når du roder med det
- Kymconørden
- 11. Rang
- Indlæg: 1264
- Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
- Køretøjer: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008
Re: Benzin fra karburator på en 139QMB 4 takts motor
ja sådan ser det ud, men tanken sidder højere end karburatoren, og derfor kan det virke som om det presses opad gennem karburatoren. Men det løber kun ved egen kraft ud af tanken.KinaScooter skrev:..mærkeligt at brændstoffet presses op i luftfilter indsugningen for derefter at løbe ud i filtret.
- KinaScooter
- 2. Rang
- Indlæg: 11
- Tilmeldt: 12. april 2014 15:21
- Køretøjer: Kina HT50QT-36 Nordia M5
Re: Benzin fra karburator på en 139QMB 4 takts motor
Så måtte jeg til den igen. Afmonterede vakuum og benzinslange. Startede motoren og lod den käre lidt uden slangerne på. På monterede slanger og kørte afsted mod værksted. Første par kilometer gik det fint - tog gassen også efter stop ved lyskryds mm. Efter et par kilometer senere begyndte motoren at drukne og ville ikke tage gassen - kunne kun køre langsomt og den var ved at gå i stå. Virkede til at starte med som om den kørte fint sålænge der ikke var for meget brændstof i karburatoren, men jo mere jeg kørte (ca. 4-5 km til værkstedet) jo dårligere kørte motoren. Ved ankomst værksted løb det igen ud af luftfiltret med brændstof.
Tak til alle som kom med gode forslag - desvære måtte jeg overlade det til værkstedet til sidst.
Vender tilbage her på forum med værkstedets dom og forhåbentlig årsag til problemet. Skulle ikke undre mig om scootergrisen havde ret med at det i sidste ende viser sig at være svømmer og flyder der i den nye karburator var defekt, ikke justeret ordenligt eller der var sneget sig lidt skidt ned i karburatoren under montering som gjorde at svømmeren ikke kunne lukke. Vi må se - tak til alle for hjælpen og jeres tålmod.
Tak til alle som kom med gode forslag - desvære måtte jeg overlade det til værkstedet til sidst.
Vender tilbage her på forum med værkstedets dom og forhåbentlig årsag til problemet. Skulle ikke undre mig om scootergrisen havde ret med at det i sidste ende viser sig at være svømmer og flyder der i den nye karburator var defekt, ikke justeret ordenligt eller der var sneget sig lidt skidt ned i karburatoren under montering som gjorde at svømmeren ikke kunne lukke. Vi må se - tak til alle for hjælpen og jeres tålmod.
- KinaScooter
- 2. Rang
- Indlæg: 11
- Tilmeldt: 12. april 2014 15:21
- Køretøjer: Kina HT50QT-36 Nordia M5
Re: Benzin fra karburator på en 139QMB 4 takts motor
Som lovet vender jeg tilbage med årsag til at der løb brændstof in i luftfilter fra karburator.
NU efter 3 uger på værksted kunne man efter en samtale med tidligere Kina importør konstatere at der blev dannet vakuum i tanken som dermed forårsagede brændstof lækage til luftfilter.
Løsning blev at bore et lille hul i tankdækslet og problemet er væk (indtil videre). NU må vi se.
Tak til alle for gode råd - håber dette indlæg kan hjælpe andre med lignende problem.
NU efter 3 uger på værksted kunne man efter en samtale med tidligere Kina importør konstatere at der blev dannet vakuum i tanken som dermed forårsagede brændstof lækage til luftfilter.
Løsning blev at bore et lille hul i tankdækslet og problemet er væk (indtil videre). NU må vi se.
Tak til alle for gode råd - håber dette indlæg kan hjælpe andre med lignende problem.