Efter at have læst om emnet, besluttede jeg at prøve en metode som flere motor-byggere åbenbart bruger.
Den består af 4 ture på 15-20 minutter hver. Efter hver tur skal motoren køle Helt ned inden næste tur.
Flere nævner at fuld-syntetisk olie skal undgåes, da det har tendens til at glasere på cylinder-væggen inden den er tilkørt, og så stopper tilkøringen der. De bruger mineralsk olie.
1. tur starter med en kort opvarmning og kørsel uden høje omdrejninger og med forsigtig gas.
2. tur også uden høje omdrejninger, men med lidt mere på gassen. specielt i helt lave omdrejninger kan den få lidt gas. (sej-træk)
3. tur hæves omdrejningerne og man gir den endnu mere gas som bund-gas.(Den har godt af sejtræk ved lave omdr. skriver de)
4. tur kan den få fuld-gas og sejtrække fuldt ud, men undgå højeste omdrejninger.
5. tur, kittet er tilkørt.
Herefter skifter de olien for at få de afslebne mikro-partikler ud.
Jeg tilkørte kittet som beskrevet og det gik fint. Den har nu kørt ca 1000 km og olieforbruget ligner nærmest 0.
Så køber man et nyt kit, behøver man altså ikke liste afsted i flere uger, og mange hundrede kilometer.
Det kan gøres på en eftermiddag.
