Giantco G-Buddy start problemer
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11436
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Giantco G-Buddy start problemer
Husk og sæt stempellåseringene helt rigtigt.
Der er af og til nogle som køber nye dele også går den ene ring løs og ødelægger det hele igen.
Der er af og til nogle som køber nye dele også går den ene ring løs og ødelægger det hele igen.
Re: Giantco G-Buddy start problemer
Modtaget
Hvad kan have forårsaget stemplet til at ødelægge både stempel og cylinder?

Hvad kan have forårsaget stemplet til at ødelægge både stempel og cylinder?

-
- 15. Rang
- Indlæg: 11436
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Giantco G-Buddy start problemer
Prøv og tag nogle billeder af det.
Re: Giantco G-Buddy start problemer
Det gør jeg imorgen når jeg kommer på job hvor den står 

Re: Giantco G-Buddy start problemer
Så fik jeg taget billeder


Sidder ringene rigtigt på det nye stempel? der var de to helt tynde til olie ringen eller hvad det nu hedder, også var der en der var lidt tykkere end den anden, og jeg har sat den tynde af dem øverst og den tykke af dem i midten.





Sidder ringene rigtigt på det nye stempel? der var de to helt tynde til olie ringen eller hvad det nu hedder, også var der en der var lidt tykkere end den anden, og jeg har sat den tynde af dem øverst og den tykke af dem i midten.


-
- 15. Rang
- Indlæg: 11436
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Giantco G-Buddy start problemer
Har du husket og skifte motorolie ind i mellem ?
- MSJ1982
- 8. Rang
- Indlæg: 297
- Tilmeldt: 30. juni 2010 20:49
- Køretøjer: Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 63 ccm - 10.100 Km.
Giantco Sprint (under renovering) - Geografisk sted: Lolland
Re: Giantco G-Buddy start problemer
Der skal side 6 bøsninger 2 mellem blok og cylinder og 2 mellen cylinder og topstykke, og 2 i den du spænder på topstykket...
Det ser ud til at der har enten været for meget olie på, så den har skudt det ud et eller andet sted henne, for der skal IKKE ligge olie der, og det ser ikke så nyt ud...
Og så skift olien på den, og fyld ikke mere end 0.5 eller 0 6 Liter på
Det ser ud til at der har enten været for meget olie på, så den har skudt det ud et eller andet sted henne, for der skal IKKE ligge olie der, og det ser ikke så nyt ud...
Og så skift olien på den, og fyld ikke mere end 0.5 eller 0 6 Liter på
Re: Giantco G-Buddy start problemer
Scootergrisen, jeg fik den for et par måneder siden efter den havde stået stille i et år, i starten kørte den fint også skete alt dette, men den var vist været mere eller mindre løbet tør for olie på et tidspunkt så vidst jeg kunne forstå..
MSJ1982, Tak for det, jeg har kun 3 bøsninger i alt som jeg lige kan se, jeg kigger igen imorgen, ellers må jeg ned og have 3 mere
Jeg har ikke haft fyldt mere end 0,5 liter på ad gangen, efter jeg fik den.
Men før jeg starter den så tømmer jeg bundkarret og fylder helt nyt på, ville det ikke være det bedste?
MSJ1982, Tak for det, jeg har kun 3 bøsninger i alt som jeg lige kan se, jeg kigger igen imorgen, ellers må jeg ned og have 3 mere

Jeg har ikke haft fyldt mere end 0,5 liter på ad gangen, efter jeg fik den.
Men før jeg starter den så tømmer jeg bundkarret og fylder helt nyt på, ville det ikke være det bedste?

-
- 15. Rang
- Indlæg: 11436
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Giantco G-Buddy start problemer
Jo men brug oliepinden til at kontroller niveauet.
Jeg vil sige 0,5 liter er for lidt men det må du jo selvom.
Jeg vil sige 0,5 liter er for lidt men det må du jo selvom.
- Kymconørden
- 11. Rang
- Indlæg: 1267
- Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
- Køretøjer: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008
Re: Giantco G-Buddy start problemer
Hvis den engang har været kørt helt tør for olie, som du skriver, vare det ikke længe før stempel og ringe begynder at rive.Smeden skrev:Hvad kan have forårsaget stemplet til at ødelægge både stempel og cylinder?
Da du har kørt med ridsen, må olieforbruget ha været højt? Man kunne forestille sig at den har brændt noget olie, og udstødningsventilen måske kunne trænge til en rensning?