Giantco sprint, starter men går ud igen.

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
ScooterFreak123
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 9
Tilmeldt: 6. september 2013 20:32
Scootere: PGO Hot50

Giantco Sprint

Gillera Stalker

Giantco sprint, starter men går ud igen.

Ulæst indlæg af ScooterFreak123 »

hej alle sammen, jeg har et problem med min Giantco sprint, jeg har lige fået skiftet cylinder på den (50ccm) da det gamle var ridset i siden, jeg har renset Karburator flere gange! og renset topstykket så der ikke er noget koks mere, nye ting der er sat på, efter renuvering. ( NGK Tændrør, Naraku high tension Tændspole, nye benzin slanger, og vacum slanger) det der er problemet er at når jeg skal starte maskinen, den starter men med fuld knald, og når jeg sænker farten slukker den bare. Det jeg har opdaget er at den pumper (Benzin) gennem Vacum slangen, og ser ud som om den bruger det indtil jeg lukker for gas spjældet! den kan simpelthen ikke stå i tomgang når man starter den.

Ps. hvilken vej skal stemplet vise med det der (IN) mærke op eller ned?

og hvilket spillerum skal ventilerne have? (50ccm)

svar modtages gerne :)

Karburator = 85 hoved dyse var i den fra tidligere ejer.

Ps. skal huske der er et powerfilter på, men den kørte som en drøm før, da jeg havde det gamle cylinder kit på. (gode 60km/t)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Giantco sprint, starter men går ud igen.

Ulæst indlæg af scootergrisen »

IN må være intake (indsugning) som er oppe. Ellers kan du se det på indsugningsventilen er størst også er der indhak i stemplet som er lidt større end det andet.

Du kan se ventil spillerum her : http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... a_manualer
Der er lidt forskel men jeg ville bruge 0,06 mm på indsugning og 0,08 mm på udstødning. T Hansen siger 0,10 mm men det nok fordi de ikke sælge søgeblade med de andre størrelser.

Kan være du bare skal have det af igen og samle det korrekt.
Eller måske kunne det være fordi delene er nye også er der meget modstand i indtil det er kørt til.
Brugeravatar
ScooterFreak123
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 9
Tilmeldt: 6. september 2013 20:32
Scootere: PGO Hot50

Giantco Sprint

Gillera Stalker

Re: Giantco sprint, starter men går ud igen.

Ulæst indlæg af ScooterFreak123 »

problemet er nu bare den vil jo slet ikke stå i tomgang, man er nød til at holde gassen oppe hele tiden?
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Giantco sprint, starter men går ud igen.

Ulæst indlæg af Kymconørden »

ScooterFreak123 skrev:..man er nød til at holde gassen oppe hele tiden?
Hvis den starter og kan ta gassen, men ikke vil tomgang, kan det være noget galt i dit tomgangs-system, dysen, blandings-skruen, eller snavs i nogle af de små kanaler. Havde du tomgangs-dysen ude og kikke igennem den, da du sidst rensede karburatoren?
Brugeravatar
ScooterFreak123
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 9
Tilmeldt: 6. september 2013 20:32
Scootere: PGO Hot50

Giantco Sprint

Gillera Stalker

Re: Giantco sprint, starter men går ud igen.

Ulæst indlæg af ScooterFreak123 »

Ja jeg havde den ude, og der var også lidt snavs inde i den men fik det ud tror jeg?

ellers må jeg sætte en ny i den i stedet (Prøver engang)

ellers tak for svaret :D
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Giantco sprint, starter men går ud igen.

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Emnet er oprettet forkert i det engelske forum.
Jeg flytter det over til det danske.
Brugeravatar
MSJ1982
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 297
Tilmeldt: 30. juni 2010 20:49
Scootere: Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 63 ccm - 10.100 Km.
Giantco Sprint (under renovering)
Geografisk sted: Lolland

Re: Giantco sprint, starter men går ud igen.

Ulæst indlæg af MSJ1982 »

Hvis der kommer benzin ud af din vakuum slange er det enten monteret forkert, eller der SKAL ikke komme benzin ud der.

Hvis du køre med Power luftfilter og en 31.000 volt tændspole så skal du nok længere op i dyse.
Og en anden ting så giver det ikke end dyt andet en larm at have et Powerluft på på en 50ccm, derimod kan du godt mærke en effekt med din nye trændspole
eller det burde du.
Besvar