hej alle sammen, jeg har et problem med min Giantco sprint, jeg har lige fået skiftet cylinder på den (50ccm) da det gamle var ridset i siden, jeg har renset Karburator flere gange! og renset topstykket så der ikke er noget koks mere, nye ting der er sat på, efter renuvering. ( NGK Tændrør, Naraku high tension Tændspole, nye benzin slanger, og vacum slanger) det der er problemet er at når jeg skal starte maskinen, den starter men med fuld knald, og når jeg sænker farten slukker den bare. Det jeg har opdaget er at den pumper (Benzin) gennem Vacum slangen, og ser ud som om den bruger det indtil jeg lukker for gas spjældet! den kan simpelthen ikke stå i tomgang når man starter den.
Ps. hvilken vej skal stemplet vise med det der (IN) mærke op eller ned?
og hvilket spillerum skal ventilerne have? (50ccm)
svar modtages gerne
Karburator = 85 hoved dyse var i den fra tidligere ejer.
Ps. skal huske der er et powerfilter på, men den kørte som en drøm før, da jeg havde det gamle cylinder kit på. (gode 60km/t)
Giantco sprint, starter men går ud igen.
- ScooterFreak123
- 1. Rang
- Indlæg: 9
- Tilmeldt: 6. september 2013 20:32
- Køretøjer: PGO Hot50
Giantco Sprint
Gillera Stalker
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11386
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Giantco sprint, starter men går ud igen.
IN må være intake (indsugning) som er oppe. Ellers kan du se det på indsugningsventilen er størst også er der indhak i stemplet som er lidt større end det andet.
Du kan se ventil spillerum her : http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... a_manualer
Der er lidt forskel men jeg ville bruge 0,06 mm på indsugning og 0,08 mm på udstødning. T Hansen siger 0,10 mm men det nok fordi de ikke sælge søgeblade med de andre størrelser.
Kan være du bare skal have det af igen og samle det korrekt.
Eller måske kunne det være fordi delene er nye også er der meget modstand i indtil det er kørt til.
Du kan se ventil spillerum her : http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... a_manualer
Der er lidt forskel men jeg ville bruge 0,06 mm på indsugning og 0,08 mm på udstødning. T Hansen siger 0,10 mm men det nok fordi de ikke sælge søgeblade med de andre størrelser.
Kan være du bare skal have det af igen og samle det korrekt.
Eller måske kunne det være fordi delene er nye også er der meget modstand i indtil det er kørt til.
- ScooterFreak123
- 1. Rang
- Indlæg: 9
- Tilmeldt: 6. september 2013 20:32
- Køretøjer: PGO Hot50
Giantco Sprint
Gillera Stalker
Re: Giantco sprint, starter men går ud igen.
problemet er nu bare den vil jo slet ikke stå i tomgang, man er nød til at holde gassen oppe hele tiden?
- Kymconørden
- 11. Rang
- Indlæg: 1265
- Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
- Køretøjer: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008
Re: Giantco sprint, starter men går ud igen.
Hvis den starter og kan ta gassen, men ikke vil tomgang, kan det være noget galt i dit tomgangs-system, dysen, blandings-skruen, eller snavs i nogle af de små kanaler. Havde du tomgangs-dysen ude og kikke igennem den, da du sidst rensede karburatoren?ScooterFreak123 skrev:..man er nød til at holde gassen oppe hele tiden?
- ScooterFreak123
- 1. Rang
- Indlæg: 9
- Tilmeldt: 6. september 2013 20:32
- Køretøjer: PGO Hot50
Giantco Sprint
Gillera Stalker
Re: Giantco sprint, starter men går ud igen.
Ja jeg havde den ude, og der var også lidt snavs inde i den men fik det ud tror jeg?
ellers må jeg sætte en ny i den i stedet (Prøver engang)
ellers tak for svaret
ellers må jeg sætte en ny i den i stedet (Prøver engang)
ellers tak for svaret
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11386
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Giantco sprint, starter men går ud igen.
Emnet er oprettet forkert i det engelske forum.
Jeg flytter det over til det danske.
Jeg flytter det over til det danske.
- MSJ1982
- 8. Rang
- Indlæg: 297
- Tilmeldt: 30. juni 2010 20:49
- Køretøjer: Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 63 ccm - 10.100 Km.
Giantco Sprint (under renovering) - Geografisk sted: Lolland
Re: Giantco sprint, starter men går ud igen.
Hvis der kommer benzin ud af din vakuum slange er det enten monteret forkert, eller der SKAL ikke komme benzin ud der.
Hvis du køre med Power luftfilter og en 31.000 volt tændspole så skal du nok længere op i dyse.
Og en anden ting så giver det ikke end dyt andet en larm at have et Powerluft på på en 50ccm, derimod kan du godt mærke en effekt med din nye trændspole
eller det burde du.
Hvis du køre med Power luftfilter og en 31.000 volt tændspole så skal du nok længere op i dyse.
Og en anden ting så giver det ikke end dyt andet en larm at have et Powerluft på på en 50ccm, derimod kan du godt mærke en effekt med din nye trændspole
eller det burde du.