Baotian Rebel kan ikke tage gassen

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
72Delta
1. Rang
1. Rang
Køretøjer: 2009 Baotian Rebel BT49-QT12

Baotian Rebel kan ikke tage gassen

Ulæst indlæg af 72Delta »

Hej herinde!

Nu må jeg krybe til korset, og spørge om hjælp til ovennævnte scooter, som skal "leveres" til min datter - når den kan køre!

Scooteren har stået et stykke tid, og kunne ikke køre da jeg købte den. Jeg er ved at være klar med den, men den har følgende fejl:

Den kan kun starte, hvis jeg blokkerer indsugningen bag karburatoren. Ved at variere lidt på lufttilførslen kan jeg få den til at tage gassen, men lader jeg den få fri indsugning, dør den øjeblikkeligt, og kan kun starte, hvis jeg blokkerer igen. Ved at skrue blandingsskruen næsten ud kan jeg få den til at holde tomgang, men ikke tage gas. Det tyder altså meget på falsk luft ét eller andet sted fra. Følgende er gjort: Jeg monteret helt ny karburator (og skilt den ad og kontrolleret alt). Den gamle gør præcis det samme. Membran, dyser m.v. er i orden. Karburatorstuds afmonteret og kontrolleret. Den nederste o-ring, var knækket. Den har jeg erstattet af en alm. pakning, men det bør vel ikke betyde noget? Ventilspillerum kontrolleret. Tanken er renset, benzinen frisk, benzinfilter nyt. Der kommer fint med benzin til karburator. Der kommer strøm til chooker. Vacuumslange til benzinpumpe er ny og tæt. CDI manglede da jeg købte scooteren, og jeg har købt en "alternativ", som dog burde passe på modellen i flg. producenten. Men den kan vel ikke have noget med sådan et problem at gøre, vel?

Gode ideer modtages med tak!

UN
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Re: Baotian Rebel kan ikke tage gassen

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Prøv og lav det ordentligt med den o-ring der var knækket. Der skal vist være et isolatorstykke mellem indsugningsstuds og karburator.
http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=1 ... 6&mId=1963#
Der skal både være o-ring i indsugningsstuds og isolatorstykket.

Prøv og kontroller luftfilteret og se om det måske mangler eller ikke sidder rigtig på og check at luftkanalen til karburatoren og det hele holder tæt.

Oplad også batteriet og skift eventuelt motorolie og gearolie.
Besvar