udstødning skal renses indvendig

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
joakim593
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 1
Tilmeldt: 13. juni 2012 18:10
Scootere: Piaggio Nrg Power Dt

udstødning skal renses indvendig

Ulæst indlæg af joakim593 »

Hej.
skal hjem og have renset min udstødning invendig og skal sevlfølgelig også sandblæses, har kikket rundt på forskellige steder for at finde ud af hvordan man nu lige gør det, mange vil "bare" helde benzin i den og sætte ild til den men tror sku ikke helt den bliver ordenlig af den grund så fandt ud af at man kunne sætte den i et metal kar med sprintervæske i og lade det stå og små koge i 4 timer.
bag efter skal man rense den med vand og så en gang til så skulle det være iorden.

men mit spøgsmål er så om det virkelig er så nemt og lige til, og om der er nogle der har prøvet det..

ellers har i et andet bud??
man kan se linket her hvordan han gør det: http://www.rcfreaks.dk/forum/viewtopic. ... 75&p=61690

vh Joakim
Brugeravatar
Baddi
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 320
Tilmeldt: 28. april 2012 17:28
Scootere: Kymco Agility 50, årg. 2008, trafikuheld efter 11.000 km.
Kymco Agility 50, årg. 1010 (købt dec. 2011), kørt 13.000 km. Projekt Indsprøjtning
Geografisk sted: Fyn

Re: udstødning skal renses indvendig

Ulæst indlæg af Baddi »

Når man brænder benzin af giver det en masse sod, så du vil nok ikke få en mere ren udstødning af det.. Hvis du vil bruge benzin, så lad være med at brænde det, og lad det fordampe, når det er løbet ud, men jeg ved ikke hvordan det virker, for jeg har aldrig renset en udstødning indeni :D
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: udstødning skal renses indvendig

Ulæst indlæg af Jps »

Hvis vi snakker moderne udstødninger til scootere kan man vist ikke rense en udstødning med katalysator på den måde der er vist i linket, ej heller med Kaustisk Soda blandet op med vand som jeg engang blev anbefalet at bruge på udstødningen til min 1. Dr. Big (uden katalysator). Eller sagt på en anden måde, kaustisk soda kan bruges i udstødninger, uden "kat". Man skal bare passe meget meget på ang. blanding af kaustisk soda og vand. Hvis man blander det forkert siger det BUMM, og det jo ikke godt. Udstødningen skal ligge natten over, og være lukket af i begge ender så blandingen bliver inde i røret.

Der findes sikkert video'er af hvordan det gøres, på youtuben.
Besvar