Hej Scootergrisen. Håbede at jeg kunne få noget hjælp med min PGO comet.
Den kan starte og køre! Den vil bare ikke tage omdrejninger .. Kaburatoren er renset + dyserne ..
Jeg har forstået det sådan at der er "automatisk sluk" på den hvis den ikke får nok olie .. ( Altså sådan at motoren ikke går i smader )
Og nu kommer spørgesmålet : Der sidder et benzin-filter ( Eller bare et filter ) på olie slangen .. Skal der gøre det ??
Der er både benzin og olie på den ( totaks olie )
På forhånd tak for hjælpen
Min Comet ..
-
- 15. Rang
Re: Min Comet ..
Hvad sker der hvis du drejer gashåndtaget når motoren køre ?
Jeg har ikke hørt om sådan et automatisk sluk system ved manglede olie så ved ikke om der er sådan et system på.
Og ja det vel fint nok der sikkert en oliefilter på olieslangen.
Ligesom her.

Jeg ved ikke hvordan den korrekte med at teste oliepumpen på men jeg vil tro du kan tage den lille olieslange af på karburatoren/indsugningsstuden eller hvor den nu sidder også dreje gashåndtaget og træde på kickstarteren nogen gange så vil jeg tro der skal komme olie ud af slangen. Også kun og sæt slangen på igen inden du starter motoren.
Også er der måske nogen justeringsmærker på oliepumpen som skal stå ud for hinanden.
Se her : http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... epumpe.php
Når du har checket det så prøv og lad motoren køre i 5 minutter så den er blevet varm også se om du kan give gas når motoren er varm.
Ellers prøv og lav noget almindeligt service. Rens/kontroller tændrør, rens luftfilter.
Jeg har ikke hørt om sådan et automatisk sluk system ved manglede olie så ved ikke om der er sådan et system på.
Og ja det vel fint nok der sikkert en oliefilter på olieslangen.
Ligesom her.

Jeg ved ikke hvordan den korrekte med at teste oliepumpen på men jeg vil tro du kan tage den lille olieslange af på karburatoren/indsugningsstuden eller hvor den nu sidder også dreje gashåndtaget og træde på kickstarteren nogen gange så vil jeg tro der skal komme olie ud af slangen. Også kun og sæt slangen på igen inden du starter motoren.
Også er der måske nogen justeringsmærker på oliepumpen som skal stå ud for hinanden.
Se her : http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... epumpe.php
Når du har checket det så prøv og lad motoren køre i 5 minutter så den er blevet varm også se om du kan give gas når motoren er varm.
Ellers prøv og lav noget almindeligt service. Rens/kontroller tændrør, rens luftfilter.