har denne 4 takt euro 2 motor baotian 30 scooter.
den kan starte og køre, men når man vil slukke og drejer nøglen til slukket, bliver den ved at køre, kun lyset slukker
jeg har slukket den ved at hive stikket på CDI boksen.
den er original, ud over censoren der begrænser den er pillet fra (ledning skilt)
jeg har skiftet tændingen, så den er helt ny, og sikret at stikkene ikke er irret.
der må være noget der "kortslutter den, så motoren slukker, men hvad??
hvor og hvilke ledninger skal jeg tjekke for at den kan slukkes på nøglen
Baotian BT49 motor slukker ikke på nøgle
- krammemanden
- 3. Rang
- Køretøjer: baotian BT49QT-9 fra 2019
-
- 15. Rang
Re: Baotian BT49 motor slukker ikke på nøgle
Er den nye tændingslås original?
Samme antal ledninger?
Sammenlign om ledningerne er de samme og om der er samme forbindelser når ud drejer til ON og OFF.
Er der et multistik til alarm forrest på scooteren?
Hvis du ikke har alarm på så tjek om der sidder et stik på med en kortslutng i.
Jeg er ikke sikker men måske motoren ikke slukker hvis den kortslutning mangler.
Samme antal ledninger?
Sammenlign om ledningerne er de samme og om der er samme forbindelser når ud drejer til ON og OFF.
Hvis du ikke har alarm på så tjek om der sidder et stik på med en kortslutng i.
Jeg er ikke sikker men måske motoren ikke slukker hvis den kortslutning mangler.
- krammemanden
- 3. Rang
den nye tænding er købt til at passe specifikt til denne model, og ledninger og det hele er ens.scootergrisen skrev: ↑4. marts 2025 19:14 Er den nye tændingslås original?
Samme antal ledninger?
Hvis du ikke har alarm på så tjek om der sidder et stik på med en kortslutning i.
billed2395.jpg
den har ikke umiddelbart et multistik som du omtaler.
om det har direkte betydning ved jeg ikke, men rodede med diverse multistik som sidder foran, og da jeg tjekkede og rodede med stikket fra spændingsregulatoren, kunne den efterfølgende godt slukke. kan en dårlig forbindelse her, gøre at den ikke slukker??
-
- 15. Rang
Det skal nok passe fordi ved OFF kan en ledning fra CDI-boksen blive forbundet med stelforbindelse.
- krammemanden
- 3. Rang
Så fik jeg fundet fejlen, det var præcis det der "alarmstik" som Scootergrisen omtalte. De to ben på den gul/sorte ledning var irret over, og dannede af og til forbindelse.
Takker for hjælpen.
Takker for hjælpen.