Yadea S Like Lys

Her kan du skrive med andre om elektriske scootere.
Brugeravatar
schumi112
1. Rang
1. Rang

Yadea S Like Lys

Ulæst indlæg af schumi112 »

Hej.

Det er blevet mørkt når jeg køre på arbejde. Jeg ellers glad for min Yadea S Like. Men forlyset på den er meget ringe. Er der nogle som haft en scooter hvor lyset er dårligt ?

Kan man mon montere noget ekstra lys ?

Her til morgen var jeg ved og væltet på scooter da jeg ikke kun se der var et hul i cykel stien.
Brugeravatar
Allan_88
5. Rang
5. Rang
Køretøjer: VGA Firefox
Geografisk sted: Mern

Re: Yadea S Like Lys

Ulæst indlæg af Allan_88 »

At sætte en ekstra lygte på burde ikke være det store problem. Det havde jeg på min gamle knallert.
Jeg har lige købt en lommelygte og den er meget skarpere end min scooter
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du kan starte med at justere forlygten ved at dreje på en skrue. Måske du vil være gladere for den lyste lidt lavere.
Ellers skal du vel have monteret en ekstra forlygte.
Der er nogle varescootere hvor de monterer en bagagebærer foran så den er i vejen for lygten og så er der en anden lygte monteret på undersiden af bagagebæreren.
Hvis du får lys i hovedet fra display/forlygte mens du sidder og kører så prøv at tildæk det med en plade og se om det hjælper.
Brugeravatar
Landbo
12. Rang
12. Rang
Køretøjer: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Ulæst indlæg af Landbo »

schumi112 skrev: 2. december 2024 10:37 Hej.

Det er blevet mørkt når jeg køre på arbejde. Jeg ellers glad for min Yadea S Like. Men forlyset på den er meget ringe. Er der nogle som haft en scooter hvor lyset er dårligt ?

Kan man mon montere noget ekstra lys ?

Her til morgen var jeg ved og væltet på scooter da jeg ikke kun se der var et hul i cykel stien.
Personligt ville jeg først undersøge om det ikke var muligt og montere en mere effektiv pære i den originale lygte eller polere forlygteglasset op hvis det er lavet af plastic.

Du kan godt lovligt sætte en ekstra, enten fjern eller nærlys lygte på din Yadea. Et praktisk problem du kan rende ind i er at den DC-DC converter der laver batterispændingen om til 12 Volt ikke kan trække en ekstra lygte og du så skal montere en ekstra til det ekstra kørelys.

Pøj pøj med projektet, Leif.
Brugeravatar
schumi112
1. Rang
1. Rang

Jeg tror jeg vil forsøge om jeg kan justere forlygten. Den lyser nemlig ret langt frem men det gør at jeg ikke kan se hvad der er lige foran mig hvis det giver mening. Jeg er bare bang for at skrue i en ny scooter, men jeg må prøve. Jeg har over 30 km til der hvor jeg købte scooteren. Samt jeg er ikke trygt ved og køre derhen til forhandleren da der skete nogle ting. Jeg må prøve mig frem. Tak for svar
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Bruger du fjernlyset?
Det vel nok kun nærlyset skruen bruges til.
Men du kan da prøve alligevel.
Brugeravatar
schumi112
1. Rang
1. Rang

Jeg tror lyset er justeret forkert for der ingen forskel på om jeg bruger nærlyset eller det lange. Da jeg kørte hjem i går aftes var der en bil som blinkede af mig. Jeg stoppede og tjekkede. Det lader til nærlyset lyser næsten lige ud og kan sikkert godt irritere bilister hvis jeg rammer huller. Når jeg trykker på det lange lys kan jeg godt se der bliver aktiveret mere lys men det er lang fremme den lyser og ikke ned foran scooter. Jeg må se på det i weekenden. Tak for hjælpen. Dejligt jeg må spørge her. God dag slle
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Bilister opfører sig bare generelt dårligt så ikke sikkert det er fordi dit lys blænder.
De kan ikke forstå hvad det er for noget der kommer der når de kun ser ét lys. I deres verden findes kun biler med 2 forlygter så den ene forlygte må jo være defekt. Så de tænder det lange lys 1-2 sekunder for at se hvad det er for noget.

Tag værktøj med og kør med nærlyset og så juster lidt og kør noget mere og juster lidt igen osv. indtil du finder den indstilling du synes er bedst.
Bemærk at dæktryk og din vægt på køretøjet vil påvirke det så sørg for korrekt dæktryk først.
https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... rlygte.php
Besvar