Kymco super 8 - vario - koblingsproblem
Kymco super 8 - vario - koblingsproblem
Hej. Efter at have skiftet drivremmen, er det som om, at scooteren ikke "skifter gear". Den kører med den samme (vario) uden at der tilsyneladende skifter, eller flytter sig på varioen. Det resulterer i, at den ikke trækker særlig godt op af bakker. Når det går lige ud, eller ned af bakke, kører den fantastiks. Har læst at det måske er fjederen der er slap. Kan det evt være monteret forkert. Jeg har passet meget på, at jeg fik det samlet rigtigt igen. Men kan der være noget der er forkert? På forhånd tak.
- Landbo
- 12. Rang
- Indlæg: 1657
- Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
- Køretøjer: GEV1000 45 Km/h
- Geografisk sted: Thy
Re: Kymco super 8 - vario - koblingsproblem
Ja den kører i høj "gear" hele tiden.Kymco50 skrev: ↑15. juli 2023 09:34 Hej. Efter at have skiftet drivremmen, er det som om, at scooteren ikke "skifter gear". Den kører med den samme (vario) uden at der tilsyneladende skifter, eller flytter sig på varioen. Det resulterer i, at den ikke trækker særlig godt op af bakker. Når det går lige ud, eller ned af bakke, kører den fantastiks. Har læst at det måske er fjederen der er slap. Kan det evt være monteret forkert. Jeg har passet meget på, at jeg fik det samlet rigtigt igen. Men kan der være noget der er forkert? På forhånd tak.
For at spare lange forklaringer om hvad der kan være gået galt, er det nok nemmest hvis du fortæller hvilken del af transmissionen har du skilt af for at sætte den nye rem på ?
Hilsen Leif.
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11333
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Kymco super 8 - vario - koblingsproblem
Det er ikke nødvendigt at gøre afmontere noget ved bagerste remskiver/koblingen for at skifte kilerem.
Hvis du vil have kileremmen mere slap så kan du klemme ned på kileremmen.
Eller holde håndfladerne på koblingsklokken og klemme med fingrene på yderste remskive så kileremmen kan komme lidt længere ind.
Tjek at størrelsen på kileremmen er korrekt. Sammenlign med original.
Har du skiftet andre dele?
F.eks. sat tungere ruller i?
Anden fjeder?
Du kan køre motoren med variatordækslet taget af og noget til at holder starterdrevet for at se om variatoren virker som den skal når du kører motoren op og ned i omdrejninger.
Når den kører i tomgang og motoren er stoppet så skulle kileremmen jo gerne ende cirka yderste mellem de bagerste remskiver.
Den stor fjeder bliver vel ikke bare sådan lige slap men den kunne måske være knækket.
Eventuelt tag billeder når du skiller det ad igen.
Hvis du vil have kileremmen mere slap så kan du klemme ned på kileremmen.
Eller holde håndfladerne på koblingsklokken og klemme med fingrene på yderste remskive så kileremmen kan komme lidt længere ind.
Tjek at størrelsen på kileremmen er korrekt. Sammenlign med original.
Har du skiftet andre dele?
F.eks. sat tungere ruller i?
Anden fjeder?
Du kan køre motoren med variatordækslet taget af og noget til at holder starterdrevet for at se om variatoren virker som den skal når du kører motoren op og ned i omdrejninger.
Når den kører i tomgang og motoren er stoppet så skulle kileremmen jo gerne ende cirka yderste mellem de bagerste remskiver.
Den stor fjeder bliver vel ikke bare sådan lige slap men den kunne måske være knækket.
Eventuelt tag billeder når du skiller det ad igen.