Kan man begrænse en ubegrænset cdi boks?
Kan man begrænse en ubegrænset cdi boks?
Hej.
Lige i øjeblikket har jeg en motocr hot50 euro 4. Den står mega skarpt, men der er bare det ene problem… Den er så mega begrænset… Jeg har gået og tænkt på om jeg kan købe en ubegrænset cdi boks og sætte den til 42 km/t som vil være en del bedre end 30.
Er der nogen der hved om det er muligt at gøre?
Lige i øjeblikket har jeg en motocr hot50 euro 4. Den står mega skarpt, men der er bare det ene problem… Den er så mega begrænset… Jeg har gået og tænkt på om jeg kan købe en ubegrænset cdi boks og sætte den til 42 km/t som vil være en del bedre end 30.
Er der nogen der hved om det er muligt at gøre?
-
- 15. Rang
Re: Kan man begrænse en ubegrænset cdi boks?
Vis CDI-boksen.
-
- 15. Rang
Ser ud til at være filer til 38 og 55 km/t.
Så måske du kunne få en forhandler til at flashe din ECU til 38 km/t.
Man kan bruge en diagnosetester og flashe ECU'en med en fil.
Men det er svært at finde information om og producent/importør/forhandler lade ikke til at vil dele ud af det så ikke sikker det er let af finde de nødvendige ting selv men du kunne da prøve og spørge diverse forhandlere.
Så måske du kunne få en forhandler til at flashe din ECU til 38 km/t.
Man kan bruge en diagnosetester og flashe ECU'en med en fil.
Men det er svært at finde information om og producent/importør/forhandler lade ikke til at vil dele ud af det så ikke sikker det er let af finde de nødvendige ting selv men du kunne da prøve og spørge diverse forhandlere.
- Landbo
- 12. Rang
- Køretøjer: GEV1000 45 Km/h
- Geografisk sted: Thy
Faldt tilfældig over denne: https://www.kgi.dk/product/38101-46695/ ... ubegaenset
Ud fra teksten burde du kunne monterer en begrænserskive i variatoren af en passende tykkelse så knallerten ikke kan køre over de ønskede 38 km/t.
Hilsen Leif.
- Landbo
- 12. Rang
Lidt flere fif: https://www.scootergalleri.dk/forum/tun ... _hot_50_sp
Hvis det er antal pulser fra koblingsklokken der bestemmer motorens max omdrejninger og der sidder en flok magneter der giver pulserne, burde der være rige muligheder for ombygning ved og fjerne en eller flere magneter.
Hilsen Leif.
Hvis det er antal pulser fra koblingsklokken der bestemmer motorens max omdrejninger og der sidder en flok magneter der giver pulserne, burde der være rige muligheder for ombygning ved og fjerne en eller flere magneter.
Hilsen Leif.
- Landbo
- 12. Rang
Rettelse: "Det er nu næppe koblingsklokken, som beskrevet i linket fra scootergalleri.dk, men motorens svinghjul hvor magneterne sidder." Det er faktisk i koblingskloken der sidder en føler der bestemmer tophastigheden sammen med en original ECU. Se senere indlæg.Landbo skrev: ↑1. maj 2023 13:35 Lidt flere fif: https://www.scootergalleri.dk/forum/tun ... _hot_50_sp
Hilsen Leif.
I øvrigt, kender du det her link ?
http://www.crservice.dk/Motocr/Service% ... kmappe.pdf
Måske du burde gemme indholdet et sikkert sted som ejer af mærket.
Hilsen Leif.
Senest rettet af Landbo 1. maj 2023 20:58, rettet i alt 1 gang.
Hej Leif så hvis jeg fjerner er par stykker af disse magneter vil den køre en smule hurtigere uden udskiftning af ecu eller cdi?
- Landbo
- 12. Rang
Jeg har absolut ingen praktisk erfaring med din knallert, men efter tråden i scootergalleriet burde man kunne fjerne nogle magneter i koblingsklokken og på den måde få motoren til at tage flere omdrejninger ved der kommer færre pulser fra føleren der sidder ved koblingsklokken og bestemmer motorens omdrejningerne. Se video for og se hvor ledningen til føleren går ned i dækslet til koblingsklokken. Men om det kan lade sig gøre rent praktisk ved jeg ikke, der er du helt på egen boldgade.
Hilsen Leif.
Tak Leif. Det må jeg få kigget på. Jeg ved ikke lige helt hvornår jeg kan få det testet, men jeg skal nok skrive til dig om det virker