Kan i hjælpe mig med min PGo Hot 50?

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
jimmischultz
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 9
Tilmeldt: 8. maj 2011 23:37
Scootere: PGO Hot 50 (2001)

Kan i hjælpe mig med min PGo Hot 50?

Ulæst indlæg af jimmischultz »

Hej, er ny bruger og dette er mit første indlæg herinde :)

Jeg har en PGO Hot 50 fra 2001, der snart har rundet de 10.000KM. Jeg har købt den brugt for under en måned siden, og den kørte fint, indtil jeg fik problemer med at der pludselig løb benzin ud af karburatoren og ud i luftfilteret. Det fik jeg fikset(ved hjælp af siden her :P) ved at justere svømmeren og rense karburator. Da jeg alligevel skulle skifte bagdæk, har jeg også skiftet tændrør og klippet lidt af ledningen til tændrørs hætten for bedre forbindelse, Stempel(Komplet med ringe og det hele) samt diverse pakninger i motoren, og satte en ny standart dyse i(#72) da den gamle var meget smadret af skruebrækker.
Efter meget gennemgang af alle ledninger, stik og pakninger osv, var jeg klar til at samle scooteren igen, og skulle stille tomgangen. Det tog lang tid at starte den igen, da scooteren kun har elstart (kiskstarter mangler en kickstarter arm), men efter nogle opladninger af batteriet, kom den igang.
Jeg lod den stå i tomgang i 20.min uden problemer, men da jeg efterfølgende kørte en test tur på den, og motoren var helt varm, så tabte den gas og ville gå ud, jeg stoppede op og den kunne holde i tomgang, men ikke tage gas, da jeg prøvede at lege lidt med gassen, gik den ud og har ikke kunnet starte den igen siden. Jeg har studeret denne side meget, og har ud fra de forskellige indlæg, mistanke om at dysen er for lille, så den ikke får nok benzin når den er varm og automat chokeren slår fra, men ville lige høre om der er nogen af jer der har en idé om hvad der kunne være med den.
Den tidligere ejer har monteret helt ny starter motor og batteri. Den vil skam også gerne prøve at starte, men den starter først efter den har stået stille i lang tid og er blevet helt kold igen. Kan jeg evt have fået justeret for meget på svømmeren, eller kan jeg nøjes med en større dyse?

På forhånd tak, ser frem til jeres altid hjælpsomme input.

Mvh

Jimmi
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11195
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kan i hjælpe mig med min PGo Hot 50?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hej Jimmi og velkommen til forummet.
Er det den samme dyse størrelse du har sat i ?
Du skriver størrelse 72 er standard men måske det ikke var en standard dyse der sad i.
Du kan da lige prøve og sætte den gamle dyse i og se forskellen.
Det ville jo nok være godt hvis kickstarteren virker fordi så kan du lige bedre mærke om det er kompressionen og du dræner ikke batteriet hele tiden.
Har du checket nåleventilen i karburatoren ?
Måske er gummispidsen på den slidt eller noget så den ikke kan lukke helt godt.
Tror da ikke du har justeret for meget på svømmeren. Så skulle det være hvis du har bøjet metalpladen for mange gange og den knækker af.

Jeg syns du skal prøve den gamle dyse igen og check gummispidsen på nåleventilen, eventuelt køb en ny nåleventil også juster svømmerhøjden igen.
Jeg ved så ikke hvad svømmehøjden skal være på din scooter det er forskelligt fra scooter til scooter eller karburator til karburator.

Men jeg tror du vil blive glad for sådan en kickstarterarm hvis ellers de andre dele i kickstarteren virker.
Brugeravatar
jimmischultz
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 9
Tilmeldt: 8. maj 2011 23:37
Scootere: PGO Hot 50 (2001)

Re: Kan i hjælpe mig med min PGo Hot 50?

Ulæst indlæg af jimmischultz »

Hej, og tak for dit svar. Den gamle var også en størrelse 72, og har i dag skiftet til en 76, og fjernet "Skorstenen" i luftfilteret, og nu kører den simpelthen bare som en drøm. Den skal ikke engang have gas for at blive startet. :)

Kickstarter skal snart laves også :)

Men problem løst for nu. :D
Brugeravatar
MJENSEN
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 137
Tilmeldt: 13. april 2011 23:06
Scootere: Hooper one "45" årgang 2011

Re: Kan i hjælpe mig med min PGo Hot 50?

Ulæst indlæg af MJENSEN »

Ja sådan en kickstarterarm gør sgu underværker de dage batteriet er fladt.

Men det skal dog siges at jeg primært starter min scooter på kickstarteren selvom elstart virker.

Og kan andbefale denne kickstarter
http://www.kgi.dk/product-5895-464.php
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11195
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kan i hjælpe mig med min PGo Hot 50?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Min scooter starter ikke så let på kickstarteren men den er rar at have fordi så kan man mærke om der er kompression/modstand i motoren.
Brugeravatar
jimmischultz
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 9
Tilmeldt: 8. maj 2011 23:37
Scootere: PGO Hot 50 (2001)

Re: Kan i hjælpe mig med min PGo Hot 50?

Ulæst indlæg af jimmischultz »

Hej igen. Efter at have kørt som en drøm i et par dage er det galt med den igen. Jeg skulle ud og køre, og den døede da jeg kom op i fart og nu vil den ikke starte igen. Nogen idé om hvad dette kan skyldes? Er i øjeblikket igang med at lade batteriet op, så jeg kan prøve at få den startet igen, da jeg stadig ikke har fået købt kickstarter. Har haft tømt karburator, i tilfælde af fugt i den, og har renset tændrøret, men den ville stadig ikke starte.

Alle indfald vil blive afprøvet, har snart skudt 3000.kr i rep for det gamle lort. :P
Brugeravatar
MJENSEN
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 137
Tilmeldt: 13. april 2011 23:06
Scootere: Hooper one "45" årgang 2011

Re: Kan i hjælpe mig med min PGo Hot 50?

Ulæst indlæg af MJENSEN »

Hvordan ser tændrøret ud?
Brugeravatar
jimmischultz
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 9
Tilmeldt: 8. maj 2011 23:37
Scootere: PGO Hot 50 (2001)

Re: Kan i hjælpe mig med min PGo Hot 50?

Ulæst indlæg af jimmischultz »

Tændrøret har været i ca 50.km, har næsten lige skiftet det. Efter at have prøvet lang tid at starte den, tjekkede jeg tændrøret og hætten, og tændrøret ser meget pænt ud, lettere lys brunt, og det var vådt af benzin og måske også lidt olie.

Er snart ved at opgive den. De gange jeg har haft problemer med den, har det taget mig dage at finde frem til fejlen, og så kører den perfekt 1-2 dage, og så er den gal igen. Så de ting jeg har haft gjort ved den, har åbenbaret ikke været det oprindelige problem, har nok bare været heldig at den har kørt lidt.
Har her til aften haft studsen og membranen skilt ad, og renset, og der var intet i vejen der, der var fint flow igennem, også vakum til tanken virker perfekt.

Er virkelig ved at løbe tør for ting at tjekke på den. Nogle foreslag til hvad der kan få den til at køre igen?

Her er en komplet liste over ting jeg har skiftet/efterset indtil videre:
Stemlel og stempelringe, Skiftet.
Nåleleje, Skiftet.
Alle motor pakninger, Skiftet.
Tændrør, Skiftet.
Sat ny og Større dyse i #76 (standart var #72)
Justeret svømmeren
Renset karburator
Renset og tjekket Studs og membranen.
Tjekket benzin tilførsel og vakum. (og tjekket at der er benzin og olie på også :P)
Tidligere ejer har inden jeg købte den skiftet starter motoren, og batteriet.
Brugeravatar
MJENSEN
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 137
Tilmeldt: 13. april 2011 23:06
Scootere: Hooper one "45" årgang 2011

Re: Kan i hjælpe mig med min PGo Hot 50?

Ulæst indlæg af MJENSEN »

jimmischultz skrev:Tændrøret har været i ca 50.km, har næsten lige skiftet det. Efter at have prøvet lang tid at starte den, tjekkede jeg tændrøret og hætten, og tændrøret ser meget pænt ud, lettere lys brunt, og det var vådt af benzin og måske også lidt olie.

Er snart ved at opgive den. De gange jeg har haft problemer med den, har det taget mig dage at finde frem til fejlen, og så kører den perfekt 1-2 dage, og så er den gal igen. Så de ting jeg har haft gjort ved den, har åbenbaret ikke været det oprindelige problem, har nok bare været heldig at den har kørt lidt.
Har her til aften haft studsen og membranen skilt ad, og renset, og der var intet i vejen der, der var fint flow igennem, også vakum til tanken virker perfekt.

Er virkelig ved at løbe tør for ting at tjekke på den. Nogle foreslag til hvad der kan få den til at køre igen?

Her er en komplet liste over ting jeg har skiftet/efterset indtil videre:
Stemlel og stempelringe, Skiftet.
Nåleleje, Skiftet.
Alle motor pakninger, Skiftet.
Tændrør, Skiftet.
Sat ny og Større dyse i #76 (standart var #72)
Justeret svømmeren
Renset karburator
Renset og tjekket Studs og membranen.
Tjekket benzin tilførsel og vakum. (og tjekket at der er benzin og olie på også :P)
Tidligere ejer har inden jeg købte den skiftet starter motoren, og batteriet.
Er der gnist?
Brugeravatar
jimmischultz
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 9
Tilmeldt: 8. maj 2011 23:37
Scootere: PGO Hot 50 (2001)

Re: Kan i hjælpe mig med min PGo Hot 50?

Ulæst indlæg af jimmischultz »

Ja det er der. :)
Besvar