Howdy!
Jeg er på udkig efter en ny rem med bedre holdbarhed en den model THansen har på lager.
Og så vil jeg høre om der er faldgruber i forbindelse med adskillelse af koblings-enheden (der er rem-rester i fjederen under koblingsklokken)?
Mvh
Rem endte i granulat - Giantco Sprint
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11434
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Rem endte i granulat - Giantco Sprint
Det ville nok være en god ide og sørge for at alt det gamle kilerem er fjernet så der ikke sidder et stykke klemt fast inden i koblingen et sted eller ved rullerne eller hvor det kan have havnet.
Jeg ved ikke hvad der er bedre eller hvor det kan købe men T Hansen opgiver deres kilerem til at være 669X18X30. Så er der vist noget med at remme med kevlar holder bedre men har ikke erfaring med det.
Jeg ved ikke hvad der er bedre eller hvor det kan købe men T Hansen opgiver deres kilerem til at være 669X18X30. Så er der vist noget med at remme med kevlar holder bedre men har ikke erfaring med det.
- McCleod
- 2. Rang
- Indlæg: 14
- Tilmeldt: 16. oktober 2010 15:55
- Køretøjer: Giantco Sprint 30km/t @ 45km/t
Re: Rem endte i granulat - Giantco Sprint
Det var mere om jeg skulle adskille den eller uskifte den. Hvis der er faldgruber, så er det en udskiftning.scootergrisen skrev:Det ville nok være en god ide og sørge for at alt det gamle kilerem er fjernet så der ikke sidder et stykke klemt fast inden i koblingen et sted eller ved rullerne eller hvor det kan have havnet.
Det var en Thansen-rem der sagde puff (og væk var den). Den nye rem kommer ikke fra Thansen, så meget er sikkert.Jeg ved ikke hvad der er bedre eller hvor det kan købe men T Hansen opgiver deres kilerem til at være 669X18X30. Så er der vist noget med at remme med kevlar holder bedre men har ikke erfaring med det.
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11434
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Rem endte i granulat - Giantco Sprint
Hvis der ikke er noget i vejen med koblingsenheden så er der vel ikke nogen grund til at skifte den.
- McCleod
- 2. Rang
- Indlæg: 14
- Tilmeldt: 16. oktober 2010 15:55
- Køretøjer: Giantco Sprint 30km/t @ 45km/t
Re: Rem endte i granulat - Giantco Sprint
Der er "kileremsspaghetti" i fjederen. Det skal enten ud eller hele enheden skal udskiftes. Jeg hælder lidt til det sidste.scootergrisen skrev:Hvis der ikke er noget i vejen med koblingsenheden så er der vel ikke nogen grund til at skifte den.
Re: Rem endte i granulat - Giantco Sprint
Hvis jeg må give dig et godt råd. så gør flg
Pille koblingsenheden ud så du kan skille det ad forstået på den måde at der ikke er selve koblingen med så at du piller koblingen af remskiverne. Dette gøres på flg måde.
1. Start med at sætte koblingsenheden i skruestikken self uden at beskadige koblingen.
2. Derefter tager du en stor svensknøgle og løsner den møtrik der holder det hele sammen.
3. Skru så forsigtigt møtrikken af med den ene hånd mens du holder koblingen med den anden
HUSK. for guds skyld at holde koblingen ordentlig nede ellers sker det at den flyver igennem hele værkstedet.
4 Når det er gjort tager du forsigtigt koblingen af.
5 Derefter trykfjeder og fjederstyr
6. Så dirker du så forsigtigt den kappe af som der sidder på remskiverne så du kommer ind til nogen stifter.
7 De stifter piller du selvfølgelig ud og gemmen dem. " De skal jo bruges igen".
8. Så kan du tage den forreste remskive af og evt få alt fnulderet fra den gamle rem af væk
9. put så noget nyt fedt på remskiverne "Self IKKE der hvor remmen er"
10. Saml så det hele igen i omvendt rækkefølge.
Tip Få evt en til at holde din kobling på plads mens du skruer møtrikken på igen. Så går det nemmest.
Pille koblingsenheden ud så du kan skille det ad forstået på den måde at der ikke er selve koblingen med så at du piller koblingen af remskiverne. Dette gøres på flg måde.
1. Start med at sætte koblingsenheden i skruestikken self uden at beskadige koblingen.
2. Derefter tager du en stor svensknøgle og løsner den møtrik der holder det hele sammen.
3. Skru så forsigtigt møtrikken af med den ene hånd mens du holder koblingen med den anden
HUSK. for guds skyld at holde koblingen ordentlig nede ellers sker det at den flyver igennem hele værkstedet.
4 Når det er gjort tager du forsigtigt koblingen af.
5 Derefter trykfjeder og fjederstyr
6. Så dirker du så forsigtigt den kappe af som der sidder på remskiverne så du kommer ind til nogen stifter.
7 De stifter piller du selvfølgelig ud og gemmen dem. " De skal jo bruges igen".
8. Så kan du tage den forreste remskive af og evt få alt fnulderet fra den gamle rem af væk
9. put så noget nyt fedt på remskiverne "Self IKKE der hvor remmen er"
10. Saml så det hele igen i omvendt rækkefølge.
Tip Få evt en til at holde din kobling på plads mens du skruer møtrikken på igen. Så går det nemmest.
- McCleod
- 2. Rang
- Indlæg: 14
- Tilmeldt: 16. oktober 2010 15:55
- Køretøjer: Giantco Sprint 30km/t @ 45km/t
Re: Rem endte i granulat - Giantco Sprint
Den bliver smidt ud. Jeg har ikke hverken lyst eller mulighed for at rode med det.MJENSEN skrev:Hvis jeg må give dig et godt råd. så gør flg
Pille koblingsenheden ud så du kan skille det ad forstået på den måde at der ikke er selve koblingen med så at du piller koblingen af remskiverne. Dette gøres på flg måde.