Problemer med toppakning
Problemer med toppakning
Kan nogen hjælpe mig? Min ciao kan ikke køre med toppakning.Startproblemer og dør efter få km.Der er meget olie ved pakningen og især omkring udstødningen.Kører fint uden.
- Jps
- 13. Rang
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 8.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: Problemer med toppakning
Der skal ikke være toppakning på en Ciao. Det har der ikke været på de 2 jeg har haft (en almindelig Ciao og en Vespa Piaggio SI). Men har da prøvet med toppakning på dem begge, uden at det hjælper på tætheden, mellem topstykke og cylinder.
Tak til Jps.
Tak til Jps
- TOCA
- 9. Rang
- Køretøjer: PGO Comet (Solgt)
Peugeot Fox
CPI GTR 50 (45'er) x2 - Geografisk sted: København
Ingen toppakning? Hvordan dælen holder den så tæt?
Det skal godt nok være præcisions arbejde, hvis de to dele skal være tætte, uden en eller anden form for noget blødt imellem.
Prøv evt. at skære et stykke karton ud, så det passer, og brug det, som pakning. Den gang i 70'erne brugte vi en juicekarton, som toppakning, hvis der skulle lidt mere skub på
Det skal godt nok være præcisions arbejde, hvis de to dele skal være tætte, uden en eller anden form for noget blødt imellem.
Prøv evt. at skære et stykke karton ud, så det passer, og brug det, som pakning. Den gang i 70'erne brugte vi en juicekarton, som toppakning, hvis der skulle lidt mere skub på
- Jps
- 13. Rang
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 8.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Hvordan den holder tæt? Ja det er et godt spørgsmål . Men den første Ciao jeg havde var min mors, og den var fra 1976, og havde som sagt ikke pakning mellem top og cylinder. Piaggio SI'en var fra 89 og havde som nævnt heller ikke pakning. Jeg ved ikke om de 3 pindbolte den har, er årsagen til at den kan holde tæt. Normalen er jo 4 styk's.TOCA skrev: ↑9. marts 2018 23:26 Ingen toppakning? Hvordan dælen holder den så tæt?