Sym orbit 4 takter

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Makrøven
1. Rang
1. Rang

Sym orbit 4 takter

Ulæst indlæg af Makrøven »

Hej Nogle der ved hvad der er galt med min sym..den kører en underligtomgang ..når jeg starter den på støttefod er tomgangen hurtig og hvis jeg så lader den komme af støttefoden går den meget lang ned i tomgang og ender med at gå i stå..hvis jeg holder gas på den kan den godt holde sig igang .og tror ikke det har noget med tomgangs skuen at gøre da den svinger meget fra den ene gang til den anden..hvis jeg hælder scooteren til venstre side går den i stå selv om jeg har meget gas på den..men til højre er den ok..hvad kan det være..
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Re: Sym orbit 4 takter

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Prøv og tjek motorolieniveauet og sørg for der er korrekt mængde motorolie på.
Prøv og rens karburatoren grundigt. Specielt tomgangsssystemet. Det vil sige tomgangsdyse, choker, blandingsskrue og alle de gange de bruger.
Tjek at indsugningsstuds, karburator, luftfilter, vakuumslanger sidder tæt så der ikke kan komme falsk luft ind.
Tjek at gummimembranen øverst i karburatoren ikke er revnet.
Skrue eventuelt tomgangsskruen en halv/hel omgang i urets så tomgangen bliver højere så motoren ikke stopper så let indtil du finder fejlen.
Brugeravatar
tiggi
7. Rang
7. Rang
Køretøjer: Wga Wersus årg. 2012 km. 10600
Sym orbitt 50 4 takt 2017 km. 200.
Geografisk sted: Odense S

Ulæst indlæg af tiggi »

Hvor gammel er den under 2 år tilbage til butikken laddem rense den , hvor er den i danmark ? har selv en dog uden nogen problemer !
Brugeravatar
Makrøven
1. Rang
1. Rang

Lige et par svar.. Jeg har sat nyt tændrør i, nyt luftfilter og nyt olie og oliestanden er ok.. har også renset karburator og haft dyser ude..alle slanger blæst igennem og syntes ikke der er nogle utæther, kontrolleret bensinhane og den er også ok (åbner fint når jeg laver vacum i slangen der sidder på indsugnings manifolden, har dog ikke tjekket membran men det vil jeg gøre.
Den er 2700 km og ingen garanti mere..den er i midt jylland ved Randers..
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Hvis motoren slukker uden du giver gas men kan holdes i gang når du giver gas så må det vel være fordi den kører for langsomt i tomgang.
Jo mere du drejer i urets på tomgangsskruen jo hurtigere kører den i tomgang.
Du kan dreje en kvart omgang og prøve det en dag eller to også dreje en kvart omgang mere og prøve det en dag eller to osv. indtil du finder noget der virker godt.
Brugeravatar
Makrøven
1. Rang
1. Rang

Ja men problemet er at stiller jeg den så den går normalt tomgang og så giver den gas en gang så går den vild hurtig når den falder til ro igen ...membranen på toppen af karburator så fin ud så det er ikke problemet. Det der undre mig mest lige nu er at den går i stå hvis jeg hælder scooteren lidt til venstre side, men til højre side er den ok..underligt??
Brugeravatar
tiggi
7. Rang
7. Rang
Køretøjer: Wga Wersus årg. 2012 km. 10600
Sym orbitt 50 4 takt 2017 km. 200.
Geografisk sted: Odense S

Ulæst indlæg af tiggi »

Tjek svømmer og pakning ved svømmer at den sidder helt rigtigt
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Tjek om der sidder en gummihætte ved gaskablet som er gået løs og har kilet sig fast ligesom på https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... p#gaskabel
Tjek at gaskablet er smurt og at spillerummet er som det skal være.
Eventuelt tag gaskablet af karburatoren og prøv og giv gas ved at dreje direkte på karburatoren for at udelukke gaskablet.
Tjek at gasspjældet drejer frit og tag stemplet ud og rens hullet og stemplet og sørg for det kan glide frit op og ned og at fjederen er der og nålen sidder som den skal.
Prøv og skrue blandingsskruen i bund og se forskellen.
Tjek at karburatoren sidder i korrekt vinkel.
Kig ind til luftfilteret og se om der eventuelt er benzin i.
Brugeravatar
Makrøven
1. Rang
1. Rang

alt er prøvet... intet hjælper. men tak for svar
Besvar