Hjælp. Min datters vga Explora 30'er har stået lille mdr. tid. Så vi har prøvet at starte den både med kickstarter men også med el start en del gange nu,
Men kan bare slet ikke få den startet . En af gangene prøvede min datter både kickstart og elstart på samme tid, dog kun kort tid, kan det ødelægge noget? Jeg har skiftet tændrør, tjekket der kommer fin gnist, tjekket der kommer benzin til karburator, tømt bundkaret i kaburator. Intet har fungeret. Er der nogen der har ide?? Har her til aften tjekket kompression og kan ikke få den op over 90 psi, dog ved jeg ikke om den måling er pålidelig da det var sådan en gummistuds jeg holdte over tændrør hulet. Håber der er nogen der kan komme med input??
Vga explora
-
- 15. Rang
Re: Vga explora
Ikke sikkert der som sådan er noget i vejen.
Kan være den bare har svært ved at starte når den har stået stille længe.
Sørg for batteriet er opladt.
Kør med elstarteren og drej gashåndtaget langsomt og lyt hvornår den lyder mest som om den er ved at starte så ved du hvor du skal holde gashåndtaget.
Du kan også prøve at pumpe på gashåndtaget 20 gange så kan det være karburatoren sprøjter ekstra benzin ind.
Lad startermotoren hvile engang i mellem.
Prøv flere gange i løbet af dagen så starter den vel på et eller andet tidspunkt.
Du kan læse om kompressionstest på https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... ssionstest
Tvivler på der skulle være sket noget ved at brug elstarter og kickstarter på samme tid.
Kan være den bare har svært ved at starte når den har stået stille længe.
Sørg for batteriet er opladt.
Kør med elstarteren og drej gashåndtaget langsomt og lyt hvornår den lyder mest som om den er ved at starte så ved du hvor du skal holde gashåndtaget.
Du kan også prøve at pumpe på gashåndtaget 20 gange så kan det være karburatoren sprøjter ekstra benzin ind.
Lad startermotoren hvile engang i mellem.
Prøv flere gange i løbet af dagen så starter den vel på et eller andet tidspunkt.
Du kan læse om kompressionstest på https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... ssionstest
Tvivler på der skulle være sket noget ved at brug elstarter og kickstarter på samme tid.
- TOCA
- 9. Rang
- Køretøjer: PGO Comet (Solgt)
Peugeot Fox
CPI GTR 50 (45'er) x2 - Geografisk sted: København
Re: Vga explora
Hvis den har stået udenfor, så kan der være kommet fugt ind, hvor det ikke hører hjemme, måske kondens i karburatoren.
Hvis elstarteren kører, og der er gnist, så må det være brændstoftilførslen, der er noget galt med. Rens alle dysser i karburatoren, skil den ad og gå amok med en gang luft på dåse.
Hvis elstarteren kører, og der er gnist, så må det være brændstoftilførslen, der er noget galt med. Rens alle dysser i karburatoren, skil den ad og gå amok med en gang luft på dåse.