Nogen der kender til mærket?
Faldt over denne: https://www.dba.dk/andet-maerke-qingqi- ... 037847142/ men kan intet finde omkring den, men tænker det er endnu et navn for en standard kineser med Honda motor, i stil med AGM, Kinroad, Yamasaki, Sky Team m.fl.?
De ser alle fede ud, og koster mellem 10 - 20.000,- fra nye, er dybest set ens, men med forskellige navne klasket på tanken. Den her ser dog bedre ud end de fleste, da den minder om min første knallert
QINGQI?
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11386
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: QINGQI?
Har ikke set den før men der er Qingqi på https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... qingqi.php
Vi kan samle information om den her i emnet.
Der står QINGQI FIFTY på den.
Her er information from motorregister:
LV7GBM40XHC000086 QINGQI, QM50Q-2X, n.a AN479 e9*2002/24*6133*00 QM50Q-2X L1e QINGQI
Art: Stor knallert
Totalvægt: 255 kg
Køreklar vægt Minimum: 105 kg
Motor osv. Mærkning: 139FMB
Slagvolumen: 49.0 cm3
Største effekt: 2.1 kW
Fælge/dæk: 90/90-18, 3.25-18 tommer/mm
Anbringelse af stelnummer: R, x300, y20, z820
Standstøj: 78,0 db(A) (ved: 3400 o/min)
Kørselsstøj: 69,3 db(A)
Euronorm: Euro II
Første registreringsdato: 05-09-2017
De var ikke længe de gad havde den.
Vi kan samle information om den her i emnet.
Der står QINGQI FIFTY på den.
Her er information from motorregister:
LV7GBM40XHC000086 QINGQI, QM50Q-2X, n.a AN479 e9*2002/24*6133*00 QM50Q-2X L1e QINGQI
Art: Stor knallert
Totalvægt: 255 kg
Køreklar vægt Minimum: 105 kg
Motor osv. Mærkning: 139FMB
Slagvolumen: 49.0 cm3
Største effekt: 2.1 kW
Fælge/dæk: 90/90-18, 3.25-18 tommer/mm
Anbringelse af stelnummer: R, x300, y20, z820
Standstøj: 78,0 db(A) (ved: 3400 o/min)
Kørselsstøj: 69,3 db(A)
Euronorm: Euro II
Første registreringsdato: 05-09-2017
De var ikke længe de gad havde den.
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3608
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 8.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: QINGQI?
Det jeg bed mest mærke i ,var prisen på 12 millioner 345tusinde 678 kr
Skrevet 12.345.678 kr. Den dyreste kineserknallert, jeg har set .
I Frankrig hedder den Mash Fifty:
https://www.scooter-system.fr/news/2818-mash-fifty.html
Skrevet 12.345.678 kr. Den dyreste kineserknallert, jeg har set .
I Frankrig hedder den Mash Fifty:
https://www.scooter-system.fr/news/2818-mash-fifty.html
- TOCA
- 9. Rang
- Indlæg: 443
- Tilmeldt: 16. november 2014 14:05
- Køretøjer: PGO Comet (Solgt)
Peugeot Fox
CPI GTR 50 (45'er) x2 - Geografisk sted: København
Re: QINGQI?
AHA! Mash gav lidt flere hits på Google og Youtube
Kan se, at den adskiller sig fra de andre Kinesere ved, at cylinderen er lodret, hvor den er næsten vandret på AGM Cafe racer og Yamasaki, hvilket jeg formoder er godt for olieforbruget.
I udlandet fås den også i 70, 125 og 250cc versioner, i Frankrig og Østrig kan man købe styling og tilbehør, som f.eks. kåbe, anden tankform, saddel m.m.
Ting som springer mig i øjnene, ud over cylinderens retning, er at motoren tilsyneladende er en del af den bærrende konstruktion, og udstødningen er helsvejset, og det er skidt for reservedels priserne, med mindre den er i rustfrit stål, så den aldrig skal skiftes.
Begrænsningen er en omdrejningsbegrænser i CDI'en, som er let at deaktivere, hvor efter de 45 km/t nås i andet gear, mod et øget brændstofforbrug, ved fuldt håndtag naturligvis.
Så mangler vi vist bare, at finde ud af hvem der importerer og sælger vidunderet i DK?
Kan se, at den adskiller sig fra de andre Kinesere ved, at cylinderen er lodret, hvor den er næsten vandret på AGM Cafe racer og Yamasaki, hvilket jeg formoder er godt for olieforbruget.
I udlandet fås den også i 70, 125 og 250cc versioner, i Frankrig og Østrig kan man købe styling og tilbehør, som f.eks. kåbe, anden tankform, saddel m.m.
Ting som springer mig i øjnene, ud over cylinderens retning, er at motoren tilsyneladende er en del af den bærrende konstruktion, og udstødningen er helsvejset, og det er skidt for reservedels priserne, med mindre den er i rustfrit stål, så den aldrig skal skiftes.
Begrænsningen er en omdrejningsbegrænser i CDI'en, som er let at deaktivere, hvor efter de 45 km/t nås i andet gear, mod et øget brændstofforbrug, ved fuldt håndtag naturligvis.
Så mangler vi vist bare, at finde ud af hvem der importerer og sælger vidunderet i DK?
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3608
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 8.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: QINGQI?
Kinakrom er aldrig holdbart. Det ruster bare der falder en dråbe vand, på det.