Pgo g max træk problem

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Flelle
1. Rang
1. Rang
Køretøjer: PGO G MAX 30km/t

Pgo g max træk problem

Ulæst indlæg af Flelle »

Hej jeg har en pgo g max. Har det problem at den er meget langsom i optræk og kan næsten ikke trække når man kører op ad bakke. Når jeg kører til og fra arbejde har jeg et problem. Der er et lyskryds og så går det direkte op af bakke derefter, så der krydser jeg altid fingre for at jeg har grønt for ellers skal jeg hjælpe med at skubbe med benene for at komme igang når der bliver grønt. Den kører 6000rpm når det går lige ud og kører 30-35 kmt. Også passer speedometer også på miles/ph og ikke på km/ph. Hvad kan man så gøre ved det?
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 8.500 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Pgo g max træk problem

Ulæst indlæg af Jps »

Nye ruller og rem. Så burde det hjælpe.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvis du har mulighed for at køre uden variatordæksel så kan du se om kileremmen/koblingen glider og om variatoren gearer ned som den skal når du kører op af bakke.
Tjek/mål kilerem.
Tjek/mål/rens/slib koblingsbelægningen og tag koblingsarmene af og sørg smør dem og sørg for de glider som de skal og ikke sidder stramt.
https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... skiver.php

Ved ikke hvor mange omdrejninger den skal køre med men 6000 o/min lyder ikke af meget så prøv at test ned af bakke.
Du kunne også prøve noget almindelig service og se om der er noget der hjælper, rense karburator, rense tændrør, rense luftfilter, osv.
Brugeravatar
Supercharger
9. Rang
9. Rang
Køretøjer: Adly Gazelle (TMP) 45 Km/t.
PGO G-Max 30 Km/t.
Geografisk sted: Sjælland

Ulæst indlæg af Supercharger »

Tjek om friskluft indsugningen til udstødningen er tæt.
Min kone's G-max opførte sig sært og nedsat træk. indtil jeg opdagede at den slange fra luftventilen har hoppet af udstødningen.
Den box som skal sørge for at katalysatoren fungerer korrekt. ;)
Besvar